Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
'Ierse' aardappelketen populair in Azië
Singapore maakt zich klaar voor 'Ireland's Potato' - een voedselketen met aardappelen als hoofdingrediënt, afkomstig uit het niet-Keltische Hong Kong. De zogenaamde 'Ierse' smaaksensatie doet het al goed in de kleine restaurantjes langs de weg en heeft zich ook weten te vestigen in Taiwan en Maleisië, maar nog niet op het smaragdgroene eiland zelf.
De slogan is: 'Ierse spreuk - er zijn twee dingen in de wereld waar geen grappen over gemaakt moeten worden. Ten eerste het huwelijk - ten tweede aardappelen.'
Veel producten worden als 'Iers' bestempeld om zo 'de vrolijke en ontspannen levensstijl van de Ieren te vieren'.
Toch is er ook een serieuze noot: de website van het merk biedt informatie over de Ierse aardappel hongersnood. 'De Ierse passie en waardering voor hun aardappel inspireerde ons tot het oprichten van dit merk,' aldus het bedrijf.