Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Groentekas op dak van C1000?

Als supermarktondernemer Edwin ten Brink in Alphen aan den Rijn het dak van zijn winkel wil voorzien van een groentekas, is daar een zeer ingrijpende verbouwing voor nodig. Dat blijkt uit een artikel dinsdag in het AD. Ten Brink meldt aan de krant dat de constructie van de gehele supermarkt moet worden verzwaard om een kas op het dak te zetten. De ondernemer wil daarom wachten met het project tot het moment dat hij een concrete verbouwing van zijn C1000 gaat doen. Het kan volgens Ten Brink nog een halfjaar duren voor hij een definitieve beslissing neemt over het al dan niet plaatsen van een kas. Daarna kan het ook nog een tijd duren voordat deze daadwerkelijk is gerealiseerd.

Onderzoek

Eind augustus gaat de ondernemer kijken bij de eerste daktuin van Nederland op een kantoor in Amsterdam. In de afgelopen maanden ging hij ook al naar New York om dergelijke projecten te bekijken. Ten Brink zou de eerste supermarktondernemer zijn in Nederland die een kas op zijn winkel zet om groenten op te verbouwen. Deze moeten dan in de winkel worden verkocht.

Formule

Het is nog niet bekend naar welke formule Ten Brink zijn winkel uiteindelijk ombouwt. Ten Brink Foodretail is onafhankelijk en geen eigendom van C1000 of Jumbo. Wel is de ondernemer in gesprek met Jumbo over de formule. Daar is hij positief over, want eerder zei hij op zijn weblog: “Die nieuwe combinatie ziet er goed uit, want de nieuwe Jumbo formule bestaat uit de best practises van C1000 in aanvulling op de bestaande Jumbo-formule. De Slagerij, C1000-huismerken en -basismerken, lokale marketing en speciale assortimenten en nog veel meer gaan in combinatie met Everyday Low Prices, de 7 Zekerheden en een mega assortiment van 30.000 artikelen mee naar de nieuwe Jumbo formule. Voor 2015 moeten wij een keuze gemaakt hebben, want dan verdwijnt het C1000-merk van de Nederlandse markt.”

Bron: AD/Levensmiddelenkrant
Publicatiedatum: