Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Albert Heijn wil achterstand in vers op Jumbo inlopen

De versafdelingen van supermarktketen Albert Heijn moeten het afleggen tegenover die van de grote concurrent Jumbo. Naast de prijsperceptie, die ongunstig is voor Albert Heijn, lijkt het ook aan warenkennis te schorten ten opzichte van Jumbo. Daarom start Albert Heijn in het najaar met de opleidingspilot Vers Vooruit. De pilot richt zich vooralsnog op de AGF-afdeling. Volgens ingewijden wordt de verspilot in eerste instantie in 6 buurtwinkels en twee XL-filialen ingevoerd. Albert Heijn ontkent de plannen niet, maar wil uit concurrentieoverwegingen geen nadere informatie verstrekken.

Het plan van aanpak bij 'Vers Vooruit' grijpt terug op wat voorheen in de hiërarchie bij Albert Heijn de versspecialist heette. Het is de bedoeling dat in elke winkel, gedurende elk openingsuur, een medewerker aanwezig is die extra kennis in huis heeft over één of meerdere versafdelingen. Afhankelijk van de grootte van de winkel wordt de betreffende medewerker bijgespijkerd in kennis over groenten en fruit. Andere afdelingen, zoals kaas en delicatessen, komen in een later stadium aan de beurt. Kleine vestigingen leiden één versmedewerker op, die meer weet van alle versgroepen. Grote winkels, zoals de Large en XL-varianten, krijgen een aparte medewerker met opleiding voor elke versafdeling.

bron: Levensmiddelenkrant
Publicatiedatum: