Sainsbury's in VK lanceert fairtrade QR-technologie
Door licht te schijnen op hoe fairtradepremies de levens verbeteren van degenen die helpen de producten te telen, hoopt Sainsbury's meer mensen te inspireren om over te gaan op fairtrade. Een van Sainsbury's hoofdleveranciers van fairtradebananen, het bedrijf Banaeras de Uraba in Columbia, exporteerde in 2010 zo'n 1,2 miljoen dozen fairtradebananen naar Sainsbury's. Dit genereerde een investering van $3 miljoen, dat gebruikt werd om de levenskwaliteit van werknemers, hun families en de lokale gemeenschap te verbeteren, aldus Judith Batchelar, hoofd van het merk voor Sainsbury's, in een persbericht.
"Als 's werelds grootste retailer van fairtradeproducten, weet Sainsbury's precies hoe belangrijk de premies zijn voor telers en de gemeenschappen die ze ondersteunen", zegt Batchelar. "Door de QR-codetechnologie te introduceren op onze fairtradeverpakkingen, willen we onze consumenten helpen het grote verschil te begrijpen dat fairtradeproducten maken in het leven van mensen in onontwikkelde landen over de hele wereld."