Klik hier om de fotoreportage te bekijken.
Het woord was allereerst voor Piet Hein Merckens (CEO van Wessanen). Naast een dankwoord ging hij in op datgene wat Kees en Piet Hein bindt. "We hebben beiden passie voor voeding. Er zijn zulke mooie kwaliteitsproducten. Dit ging pas echt leven toen ik zag wat voor mooi en rijk assortiment jij binnen onze club bracht." Het is volgens hem enorm belangrijk om op deze manier bij iconen als Kees stil te staan.

Geheel passend bij het thema was BD-fruitteler Piet Korstanje de volgende spreker. Piet kent Kees als leverancier van het eerste uur door en door. Hij waardeert de vertrouwensband enorm. "Wij hebben elkaar echt gevonden in onze focus op kwaliteit. Iedere vrucht, die in de winkel komt, moet goed zijn. Alleen met mooie producten gaat de omloopsnelheid omhoog."
Daarna vertelden Frans en Roos Saat over de unieke samenwerking binnen De Groene Passage in Rotterdam. Frans benadrukte dat eigenzinnigheid een heel belangrijke eigenschap is van Kees. "De combinatie van eigenzinnigheid en het delen van je mening kan heel succesvol zijn. Je hebt goud in handen als dat samengaat. Daarmee heb je veel succes gehad."
Klik hier om de fotoreportage te bekijken.

Roos gaf vervolgens aan dat de samenwerking met Kroon gewoon doorgaat. "Wel gaan we de leuke momenten missen. Zoals toen wij de prijs voor beste natuurvoedingswinkel wonnen. Kees zou wel even op onze winkel passen, zodat wij een weekend weg konden. Toen we terugkwamen was de hele groentenafdeling verbouwd!"
Prof. dr. Arnold Heertje kwam vervolgens in een betoog tot de conclusie dat het essentieel is om de mensen waar het om gaat, in beeld te houden. "Het draait om het humaniseren van de processen." De diverse sprekers kwamen tot dezelfde conclusie: De consument kennis laten maken met de producent zorgt voor toegevoegde waarde op wat in het schap ligt.

Kees Kroon spreekt iedereen toe.
Het dankwoord van Peter van der Schoot en de reactie van Kees Kroon komen aan bod in de fotoreportage.