Om de veranderingen in één blik duidelijk te maken, krijgt Penny ook meteen een nieuw logo. De eerste winkels met de nieuwe uithangborden zijn er al. Het nieuwe logo oogt slanker en moderner, maar lijkt met zijn witte letters op een rode achtergrond wel redelijk veel op het logo van Rewe.
Ook de winkels maken een veel modernere, meer opgeruimde indruk. Vlak na de ingang is er voortaan opvallend veel plaats voor groenten en fruit. Dit staat nu niet meer ingeklemd tussen de ontbijtspullen en het drinken, maar heeft een geheel eigen plaats gekregen. Alles staat op lage toonbanken, die het mogelijk maken om al bij binnenkomst de halve winkel tot aan de kassa's te kunnen zien. Dat is slim gedaan, omdat dit de winkel veel opener en vriendelijker maakt dan bijvoorbeeld bij Lidl het geval is, waar de klanten bij binnenkomst deels met afscheidingswanden bij de kassa's vandaan worden gehouden.
Wat vooral nieuw is, is dat de zoetwaren direct naast het fruit staan. Dat zie je maar zelden. Maar misschien doet Penny dit juist wel omdat mensen die zojuist appels in hun wagentje gelegd hebben, eerder bereid zijn om ook een beetje te zondigen. Een andere opvallende verandering is dat de diepvriesartikelen voortaan direct voor de kassa staan. Dat is handig, omdat je deze artikelen zo op het laatst kunt pakken en ze dus niet al beginnen te ontdooien terwijl je de rest van je boodschappen bij elkaar zoekt.
In z'n geheel genomen oogt de nieuwe inrichting strak, maar absoluut niet kil. De wanden zijn grijs geverfd, waarop in grote witte letters te lezen staat op welke afdeling men zich bevindt. Als kleuraccenten plaatst Penny bovendien borden waarop producten met hun eigenschappen staan afgebeeld. Bijvoorbeeld 'zoet en vol vitamines' bij het fruit of 'elegant en vol van smaak' bij de wijnen.
De radicale veranderingen zijn een moedige stap. Het nieuwe design is namelijk ver verwijderd van wat het eerst was. Als de verbouwingsfase afgesloten is, zal Penny onbetwist de modernste discounter van Duitsland zijn. Penny wil in de toekomst de discounter zijn, waarbij mensen boodschappen doen die niet veel geld uit willen geven, maar die wel graag door een nette, moderne winkel willen lopen.