Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Morrison: meer klanten, lagere verkoop

De supermarktketen Morrison heeft voorspeld dat er zware tijden komen in 2012. Ondanks dat er iedere week 800.000 klanten bijkomen, verkoopt Morrisons minder dan een jaar geleden en veel klanten kopen goedkopere producten. De keten verwachtte een groei van 2 à 3%, maar dit bedroeg slechts 0,7% exclusief brandstof en BTW. Dit in tegenstelling tot de groei van 2,4% in het derde kwartaal.



Dalton Philips, uitvoerend chef van Morrisons is blij: ‘In een moeilijk handelsklimaat groeit het bedrijf en levert een goede prestatie in een harde markt, maar het vertrouwen van consumenten blijft laag.’ Er zijn 4,8% meer klanten dan vorig jaar. Dit betekent een wekelijks aantal van 11,5 mln, maar deze kopen minder. De champagneverkoop verminderde met 7%, maar de mousserende wijn nam toe met 156%. Tijdens de kerstperiode groeide de kalkoenverkoop met 9%.
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer