De wereldwijde scheepvaartsector heeft dit jaar te maken gehad met verliezen. De rederijen vechten om te overleven. De branchegegevens laten zien dat twee derde van de wereldwijde scheepvaartbedrijven dit jaar verlies leden. De scheepswerven kregen te maken met een dalend aantal opdrachten en de havens, die nog steeds winst boeken, investeren ergens anders.
Er zijn talrijke factoren verantwoordelijk voor de problemen, maar de belangrijkste factor is wel het zwakke herstel van de wereldeconomie. De lage vraag naar en het overaanbod aan schepen, evenals de stijgende brandstofkosten verergeren de situatie. Analisten verklaarden dat er in de optimistische jaren voor de crisis van 2008 te veel schepen besteld zijn.


Abonneren
Vacatures
"Tweetende AGF'ers"
Top 5 - gisteren
- Cock van Overbeek is overleden
- "Wij zijn de spin in het web en ontzorgen onze klanten op verre bestemmingen van begin tot eind"
- 10.000 bezoekers, waaronder 200 prinsessen op 10e Hoekse Waardse Kersenfeest
- Mensen in North Dakota woedend om overname van aardappelteeltbedrijf door Bill Gates
- Leo Bravenboer koopt de eerste Westlandse druiven op Sonnehoeck
Top 5 - afgelopen week
- Van Oers United opereert voortaan onder een nieuw label: Primeale United
- Frank van Kleef treedt terug uit directie Royal Pride Group
- Fotoreportage Finse supermarkten
- "Belgische veilingen onverminderd populair bij Hollandse kopers"
- Supply manager verruilt vaste baan in het fruit voor ziekenhuisschip Global Mercy