Tijdens de tuinbouwvakbeurs Horti Fair in Amsterdam werd begin november het nieuwe ketenmagazine CHAIN gepresenteerd. Reacties op dit vakmagazine voor de groente- en fruitketen zijn unaniem positief: ‘Er valt al veel vakinformatie in de bus, maar CHAIN voegt daadwerkelijk wat toe en ziet er prachtig uit.’ Lezers beoordelen de vormgeving, de inhoud, de verrassende illustraties en de professionele fotografie als zeer positief. Ook wordt gesteld dat CHAIN een goede aanvulling is op bestaande vakbladen en nieuwssites. Het magazine verschijnt zes keer per jaar, vandaar dat is gekozen voor een stijlvolle en kwalitatieve uitstraling. Die keuze vertaalt zich in lovende commentaren en nieuwsgierigheid naar de komende edities.
Maarten van der Leeden (Rijk Zwaan, veredelaar), Geert van Adrichem (Fa. Van Adrichem, trostomatenteler), Cees den Hollander (Voorzitter Frugi Venta, export en importhandel), Wim Landwaart (eigenaar Groentespeciaalzaak) en Mariska van der Knaap (consument). Deze mensen speelden allen als speler in de groetenketen een rol bij de onthulling van CHAIN nr. 1.
Het onderscheid van CHAIN zit in het feit dat dit vakmagazine wordt gelezen door álle spelers die professioneel actief zijn in de Nederlandse groenteketen. Onderscheidend is ook dat CHAIN geen nieuws bevat maar alleen achtergronden, interviews, analyses en opinies weergeeft, aangevuld met informatieve beelden.
Cees den Hollander, voorzitter van Frugi Venta en Wim Landwaart, eigenaar van culinaire groentespeciaalzaak Landwaart.
Inkopers van retailbedrijven reageren opvallend enthousiast. ‘Dit is boven verwachting’ en ‘echt iets nieuws’ zijn voorbeelden van de spontane reacties. Ook telers en handelsbedrijven die CHAIN hebben ontvangen, lieten spontaan hun waardering blijken. Dit geeft aan dat er bij de diverse schakels behoefte bestaat aan een gedegen vakblad, waarin de eigen positie in de keten uitvoerig aan bod komt.
‘De eerste uitgave is daarmee meer dan geslaagd’, zo constateert uitgever Str3tch met tevredenheid. Het tweede nummer verschijnt medio januari 2012. CHAIN wordt verspreid onder de leden van de brancheorganisaties: LTO Groeiservice (glasgroente), LTO Vollegrondsgroente.net, Frugi Venta en ADN. Ook 4.500 supermarkten in Nederland ontvangen elke twee maanden het magazine.



Abonneren
Vacatures
"Tweetende AGF'ers"
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- Van Oers United opereert voortaan onder een nieuw label: Primeale United
- Frank van Kleef treedt terug uit directie Royal Pride Group
- Fotoreportage Finse supermarkten
- "Belgische veilingen onverminderd populair bij Hollandse kopers"
- Supply manager verruilt vaste baan in het fruit voor ziekenhuisschip Global Mercy