Delhaize wil 450 vestigingen openen in groeimarkten

Delhaize Groep, de Belgische internationale voedingsdistributeur, maakt vandaag tijdens haar analistenvergadering in de V.S. haar plannen bekend voor de verdere versnelling van de winkelopeningen in haar nieuwere operaties en het bereiken van een jaarlijkse opbrengstengroei tussen 5 en 7% voor de Groep binnen de drie jaar. Bijkomende kostenbesparingen zullen worden gegenereerd en aangewend om te investeren in de vele omzetbevorderende initiatieven die de versnelde groei zullen ondersteunen.
 
Pierre-Olivier Beckers, Voorzitter van het Executief Comité en Afgevaardigd Bestuurder van Delhaize Groep, verklaarde tijdens de analistenvergadering: “Twee jaar na het startschot van het New Game Plan, met als doel de versnelling van de groei van de opbrengsten en de bedrijfswinst, boeken wij goede vooruitgang in een moeilijk klimaat. We versterken onze uithangborden, we gaan nog een stap verder wat betreft prijsinvesteringen in al onze operationele ondernemingen, ontwikkelen onze winkelformules verder en genereren middelen om deze initiatieven te financieren aan de hand van structurele wijzigingen in onze manier van werken. Met Delta Maxi in Zuidoost-Europa hebben we tevens een strategische overname gedaan, een zet die het groeiprofiel van onze groep naar verwachting aanzienlijk zal veranderen. We zijn ervan overtuigd dat onze Groep in staat zal zijn om de talrijke opportuniteiten te grijpen die ons worden aangeboden in deze uitdagende economische omstandigheden. Terwijl we enerzijds gefocust blijven op de gedisciplineerde uitvoering van de talrijke projecten die reeds aan de gang waren, zijn wij anderzijds bereid onze plannen voor nieuwe winkelopeningen te versnellen.”
 
Versnelde winkelopeningen in onze nieuwe activiteiten
 
De nieuwere operaties van Delhaize Groep, de combinatie van de nieuwere markten (Zuidoost-Europa en Azië) en nieuwere winkelformules (Bottom Dollar Food in de V.S. en Red Market in Europa), hebben op aanzienlijke wijze bijgedragen tot de groei van de opbrengsten en de bedrijfswinst van de Groep tijdens de eerste twee jaar van het New Game Plan. Met de recente overname van Delta Maxi heeft de Groep haar aanwezigheid versterkt in landen die een belangrijk groeipotentieel bieden.
 
Daarnaast ondersteunen de veelbelovende resultaten van Bottom Dollar Food in Philadelphia de plannen voor verdere uitbreiding naar bijkomende markten met hetzelfde groeiprofiel. Dit omvat honderden nieuwe Bottom Dollar Food-winkels in de komende vijf jaar.
 
De Groep verwacht de opening van ongeveer 450 winkels in haar nieuwere operaties met hoge groei in de driejarige periode van 2012 tot 2014, een aanzienlijke toename tegenover de voorgaande jaren. Als gevolg van deze belangrijke toename in winkelopeningen en de aanmoedigende resultaten in de rest van ons netwerk, verwacht Delhaize Groep een jaarlijkse opbrengstengroei tussen 5 en 7% te verwezenlijken binnen de drie jaar.
 
Generatie van bijkomende bruto kostenbesparingen voor de financiering van omzetbevorderende initiatieven
 
Op het einde van het tweede kwartaal van 2011, halfweg de periode van drie jaar voor de verwezenlijking van EUR 500 miljoen aan jaarlijkse bruto kostenbesparingen, had Delhaize Groep reeds 60% van deze doelstelling bereikt. Vandaag verwacht Delhaize Groep deze doelstelling te overstijgen, voornamelijk dankzij verhoogde besparingen in de kostprijs van verkochte goederen, hetgeen haar in staat zal stellen meer te investeren in omzetbevorderende initiatieven indien de economische en concurrentiële omstandigheden het vereisen.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven