De overname van C1000 door Jumbo betekent dat Ahold het zwaar zal krijgen, al zal er niet direct een nieuwe supermarktoorlog uitbreken, verwachten analisten. "Voor Jumbo is dit de klapper van de eeuw", zegt retailstrateeg Paul Moers en schrijver van een boek over Jumbo. "Dit kunstje flikken ze nu al voor de tweede keer. Eerst namen ze Super de Boer over, dat net groter was dan Jumbo. En nu doen ze hetzelfde met C1000. Als je je echt een positie wil verwerven in de supermarktbranche, dan was dit de kans die je moest pakken." Dit meldt NOS.
Moers denkt dat Albert Heijn zich zorgen moet maken over de overname. "Jumbo biedt een paradox aan. Een hoge service voor een lage prijs. En die krijgt nu dik 20 procent van de markt in handen. Albert Heijn is ook een prachtformule, die niet in paniek zal raken, maar wel met een antwoord moet komen."
Klik hier voor het volledige artikel van NOS



Abonneren
Vacatures
"Tweetende AGF'ers"
Top 5 - gisteren
- Supply manager verruilt vaste baan in het fruit voor ziekenhuisschip Global Mercy
- Uit de oude doos: Jonika
- Nieuwe paddenstoelenkwekerij krijgt langzaam vorm
- Bezoekersaantallen Floriade blijven sterk achter; dreigende financiële strop kost college de kop
- "Politieke druk overschaduwt wetenschappelijke basis nieuwe wetgeving koudebehandeling Zuid-Afrikaanse sinaasappelen"
Top 5 - afgelopen week
- "Inflatie raakt groenteconsumptie momenteel keihard"
- Greenyard zet versactiviteiten in Verenigd Koninkrijk te koop
- Geert Verweij keert terug naar Canada
- Vrouwen bloot, handel dood? We vroegen het de AGF-groothandels
- "Turkse kersen die nu wellicht deze kant op komen, kunnen voor onnodige prijsdruk zorgen"