Retailstrateeg Paul Moers:

"AH moet zich zorgen maken over overname"

De overname van C1000 door Jumbo betekent dat Ahold het zwaar zal krijgen, al zal er niet direct een nieuwe supermarktoorlog uitbreken, verwachten analisten. "Voor Jumbo is dit de klapper van de eeuw", zegt retailstrateeg Paul Moers en schrijver van een boek over Jumbo. "Dit kunstje flikken ze nu al voor de tweede keer. Eerst namen ze Super de Boer over, dat net groter was dan Jumbo. En nu doen ze hetzelfde met C1000. Als je je echt een positie wil verwerven in de supermarktbranche, dan was dit de kans die je moest pakken." Dit meldt NOS.

Moers denkt dat Albert Heijn zich zorgen moet maken over de overname. "Jumbo biedt een paradox aan. Een hoge service voor een lage prijs. En die krijgt nu dik 20 procent van de markt in handen. Albert Heijn is ook een prachtformule, die niet in paniek zal raken, maar wel met een antwoord moet komen."

Klik hier voor het volledige artikel van NOS

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven