Fruitmultinational Dole Food Co. noteert een verlies van $15 miljoen in het derde kwartaal als gevolg van hogere kosten en de zwakke Europese markt. De Europese markt was na een sterk eerste halfjaar in het derde kwartaal volgens Dole zeer uitdagend. Dit geldt overigens ook voor concurrerende bedrijven als Chiquita en Fresh Del Monte.
De gemaakte winst op de verkoop van vers fruit, goed voor twee derde van de totale omzet, daalde in het derde kwartaal met 81%. Momenteel wordt druk gezocht naar initiatieven om de resultaten op de Europese markt te verbeteren. Met name de onzekerheid in Griekenland heeft erin gehakt. Daarnaast zorgde een overaanbod van bananen op de Europese markt voor sterk dalende prijzen.

Abonneren
Vacatures
"Tweetende AGF'ers"
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- Van Oers United opereert voortaan onder een nieuw label: Primeale United
- Frank van Kleef treedt terug uit directie Royal Pride Group
- Fotoreportage Finse supermarkten
- "Belgische veilingen onverminderd populair bij Hollandse kopers"
- Supply manager verruilt vaste baan in het fruit voor ziekenhuisschip Global Mercy
Top 5 - afgelopen maand
- Jonge ondernemers aan het roer bij Ton van Bergen Transport
- "Aspergeprijzen van extreem laag naar extreem hoog"
- Forse aanvoer Thoolse primeuraardappelen bij eerste veiling Sint-Annaland
- "Inflatie raakt groenteconsumptie momenteel keihard"
- Er staat nog 1 factuur open voor door Hartman geleverde groenten in 2017