Verenigd Koninkrijk – Men houdt van rijpe, romige avocado's, maar zoals de liefhebbers maar al te goed weten is het lastig om een goede avocado uit te zoeken. De dikke, donkere schil onthult niet of de vrucht te hard, te zacht of te bruin is.
Morrisons komt nu met een oplossing die een einde moet maken aan dit giswerk: een voorgepelde avocado in een doorzichtige vacuüm gezogen verpakking. Deze technologie pelt, ontpit en verpakt de vrucht zodat consumenten de binnenkant van de vrucht kunnen beoordelen voordat ze hem kopen. De ei-vormige Hass variant wordt geplukt in Peru en onmiddellijk geschild waarna hij vacuüm wordt verpakt.
Eind deze maand zal de winkelketen deze avocado's gaan verkopen voor £5 als onderdeel van een cocktailkit bestaande uit vier rijpe, halve avocado's en een potje garnalen. Neil Nugent, hoofd van innovatie bij Morrisons, vertelt: ‘De technologie maakt gebruik van niet-thermische voedselverwerking waardoor de houdbaarheid van het product wordt vergroot. Consumenten kunnen nu gegarandeerd een perfect rijpe avocado serveren.