Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fruitmandje van 38.000 euro voor detaillist Frans van de Polder

De economische crisis was voor de Rotterdamse groenteboer Frans van de Polder voorbij toen hij zag dat er 38.000 euro op zijn rekening was bijgeschreven.Een foutje bleek al snel, het had maar 38 euro moeten zijn. Van de Polder: "Ik ging de facturen bekijken en zag dat het moest gaan om een rekening van 38 euro voor een bedrijf uit Wageningen.”De fruitmandenspecialist van de Bergselaan besloot het bedrijf te bellen, maar ving gelijk bot. „Nee, ze konden me niet vertellen wie over de betalingen ging en nee, die persoon was niet in huis. Toen heb ik gezegd dat er een grote fout was gemaakt en dat ik dan maar de directeur wilde spreken. Maar dat was helemaal onmogelijk."

Een dag later werd hij alsnog teruggebeld door een vriendelijke medewerkster. „Ze vroeg wat er aan de hand was en of ik misschien te weinig had gekregen? Nou nee, zei ik, eerder te veel. Ik kan wel een week dicht, twee weken zelfs. ’Echt, zoveel?’ vroeg ze toen.’’Volgens Van de Polder schrok de vrouw wel. „Maar ze zei nog wel heel droog: ’Ach, wij doen niet zo moeilijk’.” Nog dezelfde dag stortte Van de Polder het geld terug.

Bron: Telegraaf
Publicatiedatum: