"klanten vragen op typisch Nederlandse producten"

"Eind 2011 kwart miljoen Belgen in AH"

Nu de opening van de tweede Belgische Albert Heijn in Stabroek (Antwerpen) een feit is, verwacht de keten uit Zaandam tegen eind volgend jaar tien winkels op Belgisch grondgebied en wekelijks samen een kwart miljoen klanten over de vloer, aldus Retail Detail. De omzet van de eerste winkel in Brasschaat overtreft namelijk de verwachtingen en ook de gevreesde cultuurschok is uitgebleven. Meer zelfs, de Belgische klanten vragen net om meer ‘typisch Nederlands’.

De nieuwe winkel in Stabroek is maar liefst 2.000m². Corné Mulders (general manager): ‘De non-foodbox die we in Nederland enkel in de grotere winkels hebben, zal daar ook staan. In Stabroek komt ten tweede ook veel meer Nederlands assortiment dan we nu hebben. We passen het aanbod wel nog iéts verder aan de Belgische markt aan, onder meer met substantieel meer wijn dan in Nederland en enkele Belgische artikelen, maar eigenlijk wordt Stabroek grappig genoeg vooral Nederlandser! Zaken als Bolletje Schuddebuik en Optimel willen de klanten ook in België terugvinden.’

Bron: www.denationalefranchisegids.nl

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven