Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Stel consument centraal bij productvernieuwingen in de paprikasector

Consumenten hebben het laatste woord wanneer het gaat om productvernieuwingen op het gebied van de paprika. Het is van belang te weten wat de consument wil, zodat goed op zijn vraag kan worden ingespeeld . Alleen op die manier hebben specialty products als de snackpaprika en de paprika zonder zaadjes kans van slagen.



In een rechtstreeks debat in het House of Technology & Innovation stonden John van Marrewijk (Kwekerij de Wieringermeer) en Jan van Heiningen (Eminent Food) tegenover elkaar. Waar John voor bulk gaat en dus waarde hecht aan grote hoeveelheden tegen een goede prijs, kiest Jan voor specialty products die meer mogen kosten maar op minder grote schaal verkocht worden.

Toch is het niet zo dat bulk en vernieuwing niet samengaan. "Je ziet vaak dat vernieuwde producten in eerste instantie kleinschalig worden verkocht maar later een vlucht nemen waardoor het bulkproducten worden", legt Jan ons uit. "Denk maar aan het zoeter maken van de smaak of het verhogen van het vitamine C-gehalteā€.
Het is de uitdaging voor de glastuinbouw de consument duidelijk te maken wat de voordelen van de vernieuwde producten zijn. Het is daarbij belangrijk niet alleen te focussen op het product zelf maar ook op de toepassingen van het product. Zo is tomatensoep al jaren lang een veel gegeten product, paprikasoep daarentegen wordt nog niet veel geserveerd.
Publicatiedatum: