Niet onderaan maar bovenaan boodschappenlijstje

UK: telers promoten aardappelen in supermarkten

Tholen - Aardappelambassadeur en teler Tim Briscoe uit het Britse Norfolk geniet van de kans om zijn sector te bevorderen bij winkelend publiek en scholen. Sinds hij werd uitgenodigd door de Britse Potato Council om de sector te vertegenwoordigen toert hij langs winkelcentra om het smakelijke en veelzijdige product te promoten. Hij is één van een dozijn telers die strijden om de aardappels bij de consument weer in het winkelmandje te krijgen. "Ik wil ervoor zorgen dat het niet onderaan maar bovenaan hun boodschappenlijstje staat", zei Briscoe.

Briscoe teelt zelf negen rassen aardappelen op Dudwick Farm in Buxton en heeft een opslagcapaciteit van 5.000 ton. Zijn eigen aardappelen verkoopt hij onder eigen merk als Buxton Potato. Onze rol als ambassadeurs is om de consumptie van aardappelen te bevorderen en aangeven hoe goed ze zijn en daarbij vooral de voedingswaarde benadrukken. En wellicht moeten we dit voedzame voedsel, dat vroeger ons belangrijkste voedsel was, beschrijven als een 'edele aardappel’ in plaats van een " bescheiden knol,' stelt Briscoe.

In de aardappelsector is er om de paar jaar een dip in de prijzen, maar als ik dat kan stoppen door het bevorderen van mijn verkoop op de lokale markt, dan ga ik hier graag voor. "We krijgen specifieke vragen van klanten die zich herkennen in wat we doen en daarom telen we nu niet zoals vroeger drie commerciële rassen maar negen verschillende rassen voor de allerbeste kwaliteit in elk jaargetijde. 






Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven