Jon Durham presenteert overzicht op Asia Fruit Congress

Ervaringen met Pink Lady op Aziatische markt

Tholen - Tijdens het Asia Fruit Congress 2011 in Hong Kong heeft Jon Durham van Apple and Pear Australia Ltd een presentatie gegeven over de succesvolle innovaties op marketinggebied, promotie en identiteit van Pink Lady.

Pink Lady is de merknaam van het appelras Cripps Pink, misschien wel de beste appel van de wereld. Constante kwaliteit wordt gewaarborgd door harde normen en deze worden uniform toegepast over de hele wereld. Daarom is Pink Lady een merk met een wereldwijd web van licentiehouders. Het merk is in meer dan 70 landen geregistreerd.

Het gebruiksrecht van het merk is van Master Licensees, die sublicenties aan exporteurs en importeurs kan verlenen. Erkende exporteurs kunnen alleen exporteren naar erkende importeurs. Op dit moment zijn er 12 Master Franchisenemers, 87 exporteurs en 78 importeurs met een sublicentie. In Europa met telers en verpakkers met een licentie wordt per jaar € 10 miljoen aan promotie uitgegeven, terwijl de verkoopwaarde wereldwijd wordt geschat op ongeveer 1 miljard euro.

Van de negen bekende mutanten van Cripps Pink zijn er vier in de handel. Momenteel is de kilogram opbrengst iets meer dan 350.000 ton, met een groeiverwachting in 2020 tot 430.000 ton. Het merk wordt zorgvuldig en uitgebreid gepromoot als een appel voor jonge en levendige mensen.



On the left, current marketing flows of Pink Lady. On the right the investment for the future.

Azië
In China wonen 1,3 miljard mensen met een economische groei van 10% per jaar. In India wonen 1,2 miljard mensen met dezelfde groeicijfers. In Vietnam wonen 87 miljoen mensen en 7% economische groei en in Thailand wonen 67 miljoen mensen met een groeicijfer van 8%. Deze gegevens zijn duidelijk in vergelijking met de traditionele markten: U.S.A. (312 mln), Duitsland (82 mln) en het V.K. (62 mln)en een economische groei van respectievelijk 2, 3 en 1 procent.



Onderzoek op de Aziatische markt en fundamentele vragen:
• Zullen consumenten Pink Lady kopen?
• Waar zoeken consumenten naar bij import appels?
• Wie koopt en hoe vaak?
• Hoe belangrijk zijn oorsprong en merk?
• Zullen de promotiecampagnes die hebben gewerkt op de ontwikkelde markten hier ook werken?

Jon Durham toonde de resultaten. 77% van de ondervraagden hebben voorkeur voor een knapperige frisse appel, 41.67% wil een zoete en sappige, 40.67% wil zoete appels, 13% wil een gemiddelde van zuur en zoet en 7% wil een zachte.

Bij de keus voor aankoop van importappels deed 41% het voor de smaak, 30.33% voor de kwaliteit en het aroma, 12.33% koos ze als geschenk, 9.33% koopt vanwege de lifestyle en 7% voor de hoge kwaliteit.



Between the kinds of apples, consumers who prefer the appearance of Pacific Beauty, 58.3%. While consumers think the one fits their taste best, they like best and they want to purchase most is Pink lady, accounting for 65.7%, 64% and 63.67% separately.

Op de vraag zou u een herhalingsaankoop doen waren de antwoorden:
- Zeker: 21.33%
- Waarschijnlijk: 46%
- Mogelijk: 22%
- Minder kans: 9.67%
- Zeker niet: 1%



Op de vraag aan welk merk denkt u bij importfruit scoorde het Amerikaanse Sunkist zeer goed, gevolgd door Zespri.

Promotie
Mensen hebben het liefst prijsverlagingen en korting bij aankoop. Het belangrijkste informatiekanaal om promotie te maken zijn posters, een mooie uitstalling en TV-reclame.



De Pink Lady campagne in Azië is gericht op de markt in Shanghai, waar ook fruit te koop is uit Chili en Nieuw-Zeeland. .

Among promotional material there are the reusable bags. Customers love them, demanding more.

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven