Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Makro kiest Blankendaal Coldstores als nieuw logistiek servicecentrum

Om de beschikbaarheid van producten op het schap te optimaliseren en daarmee ondernemers nog beter van dienst te kunnen zijn, heeft Makro Nederland een vijfjarige overeenkomst gesloten met Blankendaal Coldstores BV. Vanaf het eerste kwartaal 2012 voert Blankendaal Coldstores vanuit Tuitjenhorn dagelijks de logistieke- en administratieve handelingen uit van alle koelverse-, AGF- en diepvriesproducten voor Makro.

Makro wil haar supply chain effectiever inrichten om de meest optimale service voor haar klanten te kunnen bieden. Door het verbeteren van de logistieke processen, is de groothandel in staat om de schapsbeschikbaarheid te optimaliseren, waardoor ondernemers een volledig assortiment producten gemakkelijk kunnen inkopen. Hiermee onderstreept Makro haar strategie, waarbij het ondernemers juist in deze lastige economische tijden wil helpen, ondermeer door hen de mogelijkheid te bieden alle benodigde producten in 1 keer efficiënt in te kopen. Het samenvoegen van de productgroepen koelvers, AGF en diepvriesproducten leidt bovendien tot een hogere beladingsgraad en minder vrachtwagenritten. Hierdoor neemt het aantal vrachtbewegingen naar de vestigingen van Makro af en dit is minder belastend voor het milieu.

Frank Bakker, Head of Supply Chain Management van Makro Nederland: "Makro focust zich sterk op de categorieën AGF, vlees en kaas. Dit vergt kwaliteit van de leverancier, maar ook van het logistieke proces. In Blankendaal Coldstores hebben wij een partner gevonden die over veel kennis en ervaring beschikt en dit vertaalt in uitstekende logistieke diensten voor onze klanten. Ik heb er dan ook het volste vertrouwen in dat deze samenwerking leidt tot een optimale bediening van onze klanten."

Blankendaal Coldstores is sinds enkele jaren de logistieke partner van Makro op het gebied van diepvriesgerelateerde producten. Vanwege de kwaliteit die Blankendaal Coldstores levert, heeft Makro er nu voor gekozen om het volledige geconditioneerde pakket bij Blankendaal Coldstores onder te brengen.


v.l.n.r: Wim Berends, director van Blankendaal Coldstores en Frank Bakker, Head of Supply Management van Makro Nederland tijdens de ondertekening van het contract.

Makro Nederland heeft in Nederland 17 groothandelsvestigingen. De organisatie heeft een food- en non-foodassortiment van meer dan 50.000 artikelen onder een dak. Makro wil het haar klanten nog gemakkelijker maken met een uitgebreid pakket van producten en diensten. Makro biedt werk aan meer dan 5.400 medewerkers. Makro Nederland is onderdeel van METRO Cash & Carry International. Zie voor meer informatie www.makro.nl.

Blankendaal Coldstores is specialist in opslag en collopicking van temperatuursgecontroleerde producten. Middels een hoge graad van automatisering en mechanisering wordt een hoog kwaliteitsniveau gerealiseerd tegen lage operationele kosten. De activiteiten kennen een gezonde groei. Om de ambities verder vorm te geven komt er een innovatief nieuw diepvriesdistributiecentrum in Velsen met een opslagcapaciteit van 200.000 m3. Meer informatie op www.blankendaalcoldstores.nl
Publicatiedatum: