"Ik doe al jaren de boodschappen en uiteraard ben ik dan best kritisch als ik over de groenteafdeling loop. Twee jaar geleden raakte ik daarover in gesprek met de medewerkers van de afdeling en vervolgens met Norbert Hefti. Want, zo opperde ik, wat zou er nou mooier zijn dan het eigen dorp te supporten in verse producten - en dan ook nog rechtstreeks - van de plaatselijke paprikatelers. Met gegarandeerde versheid en kwaliteit. Je maakt daarmee drie partijen niet alleen blij, maar elke partij heeft er tevens duidelijk voordeel van. De teler krijgt een eerlijke prijs voor zijn product, de ondernemer is gegarandeerd van een vers product en geeft 'smoel' aan zijn zaak, maar ook de consument vaart er wel bij, want men koopt een gegarandeerde verse kwaliteit. Als teler geef je daar je visitekaartje af, dus je wilt daar het allerbeste in de schappen hebben."
‘Gezicht’weken
Vanaf volgende week start de C1000 met een nieuwe actie, waarbij men wekelijks een andere afdeling ‘in de schijnwerpers’ zet. "Alle afdelingen komen aan de beurt, de mensen die er werken en de mogelijkheden die men te bieden heeft. Daar sluit zo’n ‘local for local’ initiatief met Bos schitterend bij aan. In week 18 is onze groenteafdeling aan de beurt, maar tegen die tijd heeft iedereen al uitgebreid kennis kunnen maken met deze kersverse levering". weet Krens.Vrijdag 4 maart vanaf 12.00 uur en zaterdag 5 maart vanaf 10.00 uur is Ies Bos zelf present bij de C1000 op het Kranenburgplein. "Na een paar weken zullen we het assortiment uitbreiden met onder andere snackpaprika’s, de kleine zoete variant die het hele jaar rond te leveren is. Ik verzorg zelf de levering en de hele afwikkeling. We bouwen de samenwerking rustig op en zien het als een pilot. Over enkele maanden gaan we weer om de tafel zitten om te evalueren. Wellicht hebben we een trend gezet van ‘korte lijnen’, waardoor we tevens ons steentje bijdragen aan een beter milieu. We hoeven immers geen wagens meer kilometers rond te laten rijden met de producten; ze komen van ‘om de hoek’."