Japanse popband stimuleert verkoop uien
Met name landbouwers hopen dat ze via popmuziek hun bedrijfstak uit het slop kunnen halen. Op dit moment heeft de Japanse landbouwsector het erg moeilijk en is er veel concurrentie van goedkopere Chinese producten. De kwaliteit daarvan is vaak wel minder, maar veel mensen kijken daar toch minder naar.
Inmiddels zijn er meer dan twintig popgroepen opgezet die via hun optredens de verkoop van producten als groenten moeten stimuleren. De eerste resultaten zijn hoopgevend: de verkoopcijfers laten inderdaad een stijgende lijn zien. Voor Japanse ondernemers is dat een goed teken dat ongetwijfeld op het juiste moment komt, want onlangs werd juist bekend dat het vertrouwen van ondernemers voor het eerst sinds twee jaar is afgenomen. Dit zou vooral komen vanwege de sterke yen en de slechtere exportcijfers. Voor Japan is de exportmarkt erg belangrijk, maar een sterke yen maakt de Japanse producten veel minder concurrerend en dus minder aantrekkelijk. Bovendien kost het dan geld als de spullen weer terug moeten naar Japan.
Bron: spotlight.excite.nl