Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Boeren Hyven maar Twitteren nog niet

40% van de Nederlandse boeren en tuinders maakt wekelijks gebruik van Social Media. YouTube en Hyves zijn veruit het populairst, Twitteren doen boeren nog nauwelijks. Dat blijkt uit online onderzoek van AgriDirect Dit najaar deed agrarisch marketing- en marktonderzoeksbureau AgriDirect onderzoek naar het online gedrag van Nederlandse boeren en tuinders. Bijna 400 personen vulden de online enquête in; we hebben hier dus wel te maken met ‘online georiënteerde en /of actieve boeren’.

YouTube en Hyves populairste Social Media kanalen

Boeren en tuinders zijn voornamelijk actief op YouTube (21%), Hyves (14%) en MSN (11%). Opvallend is dat de percentages voor deze drie Social Media kanalen onder varkenshouders flink hoger liggen (respectievelijk 25%, 18% en 16%). LinkedIn en Twitter zijn beide met gemiddeld 1% veel minder populair.

60% van alle agrariërs zegt momenteel van geen enkele vorm van Social Media gebruik te maken. In de leeftijdsgroep ‘tot 35 jaar’ ligt dit percentage aanzienlijk lager (42%), in de leeftijdsgroep ’65 jaar of ouder’ beduidend hoger (71%).

Medium van de toekomst?

Op de vraag of men verwacht in de toekomst Social Media te gebruiken voor het verkrijgen of verspreiden van informatie voor het bedrijf, antwoorden 4 op de 10 boeren ‘ja’. Bij varkens- en pluimveehouders is dit zelfs meer dan de helft. Akkerbouwers zien met 35% minder in de opmars van sociale media.



Publicatiedatum: