Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jumbo nummer 3

Albert Heijn beste supermarktketen volgens consument

In het GfK Kerstrapport van 2010 bezet Albert Heijn zowel de eerste als de tweede plaats als het aankomt op ‘beste supermarktketen volgens de klant’. Jumbo siert plek drie en verliest volgens GfK behoorlijk terrein. De reactie: “We gaan volop versnellen met de ombouw.”

AH XL wordt door de consument als beste supermarktketen beoordeeld, gevolgd door de reguliere Albert Heijn-winkels. Jumbo staat op nummer drie. Volgens GfK heeft Albert Heijn deze plekken vooral te danken aan de mindere prestaties van de Veghelse retailer. “Terwijl Albert Heijn stabiel is, verliest Jumbo behoorlijk terrein.” De onderzoeksorganisatie wijdt dit gegeven met name aan de ombouw van de Super de Boer-winkels. Jumbo sluit zich bij de het rapport van GfK aan. “Momenteel is Jumbo Supermarkten volop bezig met de versnelling van de complexe en grootschalige ombouwoperatie van Super de Boer”, reageert woordvoerster Claire Trügg. “De derde positie die we hebben behaald in het GfK kerstrappor triggert ons extra om er in het nieuwe jaar weer nog scherper tegenaan te gaan.”

Minder verschil

Het totaaloordeel voor supermarkten is opvallend hoger dan een decennium terug, concludeert GfK. En de verschillen onderling worden steeds kleiner. Onderzoeksdirecteur Joop Holla: “Klanten zijn tevreden over de prijs-kwaliteitsverhouingen die supermarkten bieden. De hoge actiedruk sorteert effect. Terwijl de consument bijzonder terughoudend is in haar aankopen, is er in de supermarkt nog altijd sprake van een omzetstijging.” Discounters Lidl en Aldi stijgen dit jaar in de lijst. Aldi staat weliswaar nog op de laatste plaats (24), maar behaalde volgens Holla nog nooit een score van 6,98. Lidl staat dit jaar op de vijftiende plek. C1000 doet het dit jaar goed, colcludeert GfK. De retailer behaalde de hoogste score sinds 2005.

Bron: Levensmiddelenkrant
Publicatiedatum: