Omzetstijging PLUS 15% door fairtrade-bananen

Bijna een jaar na de introductie van de fairtrade-bananen bij PLUS kijkt de supermarktorganisatie tevreden naar de verkoop. "Het levert een omzetstijging op van zo’n vijftien procent".

PLUS stapte per 1 januari van dit jaar als eerste supermarktorganisatie volledig over op fairtrade-bananen. De bananen, afkomstig uit Colombia, garanderen een eerlijke prijs voor de telers en dragen het Max Havelaar-keurmerk. Volgens versmanager Arie van Doesburg zijn de bananen zonder problemen aangeslagen bij de consument en leveren ze inmiddels een behoorlijk omzetstijging op.

"We hebben bewust gekozen voor een volledige overschakeling naar fairtrade", vertelde Van Doesburg tijdens het trendcafé van de Trade Marketing Association (TMA) in Rhenen. "Je kunt wel slechts een deel eerlijk maken, maar daar bereik je alleen de betrokken klant mee. Door alle bananen in de winkels fairtrade in te kopen en tegen een reguliere prijs in het schap te leggen, bereik je de gehele klantenkring."

Dat het niet verhogen van de verkoopprijs de retailorganisatie wat minder oplevert deert PLUS niet. Doesburg: "Het gaat tenslotte om een goed doel en niet om flink geld te verdienen." Desondanks leveren de fairtrade-bananen de supermarktorganisatie inmiddels toch een aardige stijging in de omzet op. "Het overschakelen naar eerlijke bananen heeft gezorgd voor een omzetstijging van vijftien procent".

Bron: Levensmiddelenkrant


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.