Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

November: omzet Nederlandse supermarkten +2,3%

De omzet van Nederlandse supermarkten is in november met 2,3% gestegen naar euro 2,43 mrd van euro 2,38 mrd een jaar eerder, meldt onderzoeksbureau GfK dinsdag.

Er werden 0,7% meer kassabonnen uitgegeven en de omzet per kassabon steeg met 1,6% naar euro 21,90 van euro 21,56. Tot en met november steeg de omzet in 2010 in totaal met 0,7% naar euro 28,16 mrd van euro 27,98 mrd in dezelfde periode een jaar eerder.

Uit de cijfers blijkt volgens het GfK dat de zondagomzet het afgelopen jaar met 24% is gegroeid naar euro 346 mln. Ruim 35% van de huishoudens heeft het afgelopen jaar op zondag aankopen gedaan in een supermarkt. Van de totale supermarktomzet is nu 1,08% op zondag gerealiseerd. Het onderzoeksbureau merkt op dat het omzetbelang van de vrijdag en zaterdag al een aantal jaren onder druk staat. Daarentegen wordt het begin van de week steeds belangrijker, wat onder meer wordt veroorzaakt door veel promotie-aankopen.

Het consumentenvertrouwen vertoont volgens de branchevereniging in december nog geen tekenen van herstel.

Bron: Financieel Dagblad
Publicatiedatum: