Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Online applicaties van groeiend belang in bedrijfsvoering
Ananas verkopen via Facebook
Het Australische bedrijf King of Fruit heeft gebruik gemaakt van het monitoren van social media om met succes een promotiecampagne voor ananas te lanceren. Het is voor veel bedrijven een vraag hoe zij aan de ene kant de consument kunnen beïnvloeden in de afname van producten en aan de andere kant van de consument waardevolle marktinformatie en feedback kunnen krijgen. Veel van deze interactie blijkt mogelijk via de social media van internet.
Te weten hoe consumenten denken over een bepaald product en welke aspecten daarvan belangrijk voor ze zijn, biedt de mogelijkheid om af te stemmen op de consument wanneer er gewerkt wordt aan een marketingcampagne. Marketing draait om de effectieve en eerlijke communicatie van die producteigenschappen die precies aansluiten op datgene waar de consument behoefte aan heeft. Social media spelen daarin een belangrijke rol van een live’ bron van actuele informatie.
Maar niet alleen de interactie met de consument verplaatst zich meer en meer naar internet: ook de interactie tussen bedrijven in het business to business segment opent zich meer voor het gebruik van internet. Aan de ene kant omdat er meer mogelijkheden voor dergelijke interactie ontstaan en er integrale communicatieoplossingen voor bedrijven op de markt komen die dit mogelijk maken. Aan de andere kant omdat bedrijven steeds meer open staan voor het gebruik online media in hun professionele communicatie. Hoewel particulieren hierin op het bedrijfsleven vooruitlopen in de acceptatie en vorming van trends, volgt het bedrijfsleven wel meer en meer deze ontwikkeling.