Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Banaanconsumptie in Amerika verhoogd

VS: Derde keer award voor innovatief Dole

Dole Food Company Inc. kondigde eind oktober aan dat ze wederom de door 'Supermarket News' uitgegeven 'Category Excellence Award' hebben gewonnen. Het landelijke weekblad voor de voedseldistributie sector 'Supermarket News' verklaarde de prijs dit jaar toe te kennen aan innovatieve producten, die inspelen op trends en ontwikkelingen en waarbij gebruik wordt gemaakt van natuurlijke bronnen.

Dole heeft de prijs gewonnen o.a. om het feit dat Dole op steeds meer unieke manieren bananen blijft verkopen. Dit jaar pakte Dole de marketing van bananen weer op innovatieve wijze aan. Men had uit onderzoek vernomen dat 95% van de Amerikaanse huishoudens vroeg op de dag fruit aten. Als reactie op dit gegeven kwam Dole met de unieke "Go Bananas After Dark-actie", waarbij de consument werd gestimuleerd om na zonsondergang van hun favoriete fruit te genieten.

Volgens David Bright, Marketing Manager van Dole, is het moeilijk om bij een volwassen product zoals de banaan, de verkoop te verhogen. "Nieuwe ideeën en recepten zullen de consument stimuleren om meer bananen te consumeren, naast het typische huidige eetpatroon van dit fruit."

Dole, met in 2009 netto-inkomsten van $ 6,8 miljard, is 's werelds grootste producent en marketeer van kwalitatief hoogwaardig vers fruit en verse groenten, en is de grootste producent van biologische bananen.