VS: Derde keer award voor innovatief Dole
Dole heeft de prijs gewonnen o.a. om het feit dat Dole op steeds meer unieke manieren bananen blijft verkopen. Dit jaar pakte Dole de marketing van bananen weer op innovatieve wijze aan. Men had uit onderzoek vernomen dat 95% van de Amerikaanse huishoudens vroeg op de dag fruit aten. Als reactie op dit gegeven kwam Dole met de unieke "Go Bananas After Dark-actie", waarbij de consument werd gestimuleerd om na zonsondergang van hun favoriete fruit te genieten.
Volgens David Bright, Marketing Manager van Dole, is het moeilijk om bij een volwassen product zoals de banaan, de verkoop te verhogen. "Nieuwe ideeën en recepten zullen de consument stimuleren om meer bananen te consumeren, naast het typische huidige eetpatroon van dit fruit."
Dole, met in 2009 netto-inkomsten van $ 6,8 miljard, is 's werelds grootste producent en marketeer van kwalitatief hoogwaardig vers fruit en verse groenten, en is de grootste producent van biologische bananen.