Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marc van den Dorpel (Veiling Brava):

"Steeds meer distribiteurs vragen om witlofstoomzakje ‘Steamy’"

Tholen - Vier stronkjes vers verpakte witlof vier minuutjes in de magnetron, een minuutje laten staan en opdienen. Dat moet de consument toch aanspreken, dachten de witloftelers van de Belgische telersvereniging Brava. Daarom introduceerden ze afgelopen maand het witloofstoomzakje 'Steamy'. Een noviteit die niet door marketeers werd bedacht, maar door de telers zelf op de markt werd gebracht.



Vanaf deze maand zijn zijn de Steamy witloofstoomzakjes met Flandria-label te koop in de meeste grote Belgische supermarkten. "We zijn gestart op de Belgische thuismarkt, maar willen in de toekomst graag internationaal", vertelt commercieel verantwoordelijke Marc Van Den Dorpel van Brava. "De grote volumes moeten nog loskomen, maar we zien wel dat steeds meer distributeurs de witlofstoomzakjes in het pakket willen opnemen. We zijn voor zover wij weten, de enigen die de witlof op deze wijze aanbieden."

Volgens Brava bieden de nieuwe, gebruiksklare stoomzakjes niets dan voordelen voor de consument. Doordat het witlof vers gestoomd wordt, gaat niets van de versheid, de volle smaak en de gezondheidswaarde verloren. De veiling noemt het smaakverschil met diepvrieswitlof of zelfs vers gekookte witlof dan ook enorm, met als extra voordelen dat de luchtdicht verpakte witlof lang houdbaar is en zijn vitamines en mineralen behoudt. "Maar de prijs kan natuurlijk een item zijn", beseft Van Den Dorpel.

Brava is als telersvereniging een coöperatieve vennootschap en dus volledig eigendom van de telers. De voornaamste doelstelling van de veiling is op een eerlijke manier de producten van haar leden verkopen. Als gemengde veiling biedt Brava – naast witloof – ook tomaten, hardfruit en fijne groenten aan. Aanvullend op de verkoopsactiviteiten verleent Brava ook een ruimer dienstenpakket voor haar leden, met o.a. verpakkingsmateriaal, koelcapaciteit en transport.

Voor meer informatie: Karolien Simon, marketing Veiling Brava, tel. +32 2 481 08 77, karoliensimon@brava.be