Op 18 oktober is de nieuwe campagne van GroentenFruit Bureau van start gegaan die gericht is op kinderen van 7 tot 12 jaar. De campagne heet 'dat ziet er lekker uit!' en is bedoeld om kinderen op een speelse manier te laten ontdekken hoe 'cool' en leuk groenten en fruit zijn. Onderdeel van de campagne is de 'Fruitalizer', een online gadget waarmee kinderen hun ouders, vrienden en klasgenoten omtoveren in groenten en fruit. De campagne wordt ondersteund door Stichting KidsVitaal.
Ouders willen dat hun kinderen groenten en fruit zoals appels en worteltjes eten omdat het gezond is. Daarom is de campagne 'Dát ziet er lekker uit!' in het leven geroepen. Deze campagne is onderdeel van de overkoepelende '2x2'- campagne die ouders en kinderen op een leuke manier wil activeren hun dagelijkse 2x2, dat staat voor 2 ons groenten en 2 keer fruit, te halen.
Fruitalize je vriendjes en familieleden
Voor kids is er nu de website, www.datzieterlekkeruit.nl. Op deze site staan weetjes over groenten en fruit, kleurplaten, de speciaal ontwikkelde game 'Pakfruit', maar ook een coole gadget: de fruitalizer. Hiermee kunnen ze het hoofd van hun lievelingsoma, beste vriendje of zelfs favoriete huisdier omtoveren in bijvoorbeeld een tomaat, paprika of appel. De campagne 'dát ziet er lekker uit!' start morgen en wordt via alle radio en televisiezenders uitgezonden. Tevens wordt de campagne gecommuniceerd bij aankoop van appels en tomaten bij Dirk/Bas/Digros. De campagne loopt tot 7 november".Stichting KidsVitaal
Kidsvitaal zet zich in voor een verantwoord eet-en beweegpatroon voor kinderen van 7 tot 12 jaar en bundelt de krachten van mediapartijen en maatschappelijke organisaties om een communicatieve ondersteuning te bieden aan initiatieven die zijn gericht op een gezonde leefstijl van kinderen. Voor meer informatie kijk op www.kidsvitaal.nl.Klik hier voor de tv-commercial die vanaf 18 oktober t/m 7 november te zien zal zijn.
Voor meer informatie: www.datzieterlekkeruit.nl
Bron: GroentenFruit Bureau