Eurest stimuleert ook duurzame voeding

Cateraar Eurest, onderdeel van Compass Group Nederland, heeft haar visie op duurzame voeding vertaald in het communicatieprogramma 'Liefde voor lekker eten'. Met dit programma stimuleert Eurest nu, naast gezonde voeding, ook duurzame voeding. De vier duurzaamheidscriteria van Agentschap NL zijn geïntegreerd in het programma: biologisch, fairtrade, authenticiteit en dierenwelzijn. Daarnaast blijft 'gezond' een onderdeel van het programma, dat vorig jaar door Eurest werd gelanceerd. In de eerste instantie worden alleen biologisch en fairtrade toegevoegd aan de communicatie richting gasten.

Anabel Elices, manager communicatie van Eurest: "De trend van duurzame voeding zet onverminderd door. We merken in onze offerteaanvragen dat de behoefte naar biologisch en fairtrade, maar ook de vraag naar bijvoorbeeld een lokaal geteeld assortiment, toeneemt. Naast deze toenemende vraag, vinden wij het als organisatie belangrijk om ons bewust te zijn van de impact die onze bedrijfsvoering heeft op onze omgeving."

Maximaal biologisch cateren

Eurest voegt steeds meer biologische producten toe aan het assortiment en verwerkt deze in de menucycli. Zo is bijvoorbeeld suiker en een aantal broden dat gebruikt wordt in de recepturen standaard biologisch. Klanten van Eurest kunnen ook kiezen voor maximaal biologisch cateren. Er is dan sprake van een 100% biologische menucyclus.

Steeds meer fairtrade

Ook op het gebied van fairtrade probeert Eurest voor steeds meer producten een 'eerlijk' alternatief te bieden. Zo is het suikerzakje, behalve biologisch, ook standaard fairtrade en zijn er fairtrade-alternatieven beschikbaar voor ijs, koffie, bananen, thee, chocolade en koek. Ook doet Eurest mee aan de Fairtrade@work week die door stichting Max Havelaar wordt georganiseerd.

Andere initiatieven duurzame voeding

Naast biologisch en fairtrade ontplooit Eurest andere initiatieven op het gebied van duurzame voeding. "In onze menucycli maken we zoveel mogelijk gebruik van seizoensgeboden ingrediënten en producten. We onderzoeken continu de mogelijkheden om meer lokaal geteelde producten in te zetten. Ook houden we ons bezig met dierenwelzijn. Vanaf 2010 bieden we bijvoorbeeld geen vissoorten meer aan die voorkomen op de ‘rode lijst' van de VISwijzer. Bovendien is een deel van de vis dat wordt aangeboden MSC-gecertificeerd, zoals de haring. Dit betekent dat de vis op duurzame wijze is gevangen en de kans op bijvangst erg klein is", aldus Elices.

Bron: Eurest/Food Holland

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven