Online communicatie stuurt steeds vaker de keuze van de consument op de plaats van aankoop. Ondernemers in de groente- en fruitsector kunnen de afzetkansen van hun verse producten positief beïnvloeden door Veggipedia van GroentenFruit Bureau actief in te zetten in hun marketingcommunicatiebeleid. Deze rubriek op de consumentgerichte website
www.groentenfruitbureau.nl is de inspirerende vraagbaak voor meer dan 150 producten. Met ca. 700.000 bezoekers in 2010 is het hebben van kennis over groenten en fruit vaak een doorslaggevende functie bij het oriëntatie- en aankoopproces van de consument.
Transparantie tussen producent en product
Voor de groente- en fruitsector is Veggipedia een ideaal verlengstuk van hun marketing en communicatie. De rubriek biedt mogelijkheden om de eigen productpagina in te zien en daarop aanvullingen te geven, zoals de introductie van een nieuw product. Er kunnen filmpjes geplaatst worden over het bedrijf, de producten, de teelt en de oogst. Ook wil GroentenFruitBureau mogelijkheden bieden om via de site achtergrondinformatie en kenmerkende eigenschappen van een groente- en fruitbedrijf te schetsen, zoals innovaties, milieubeleid, gewasbescherming en andere bijzonderheden.
Tevens kan de productpagina op Veggipedia linken naar de eigen website van het bedrijf met de mogelijkheid van direct contact met de consument. Met de toename van internetgebruik ziet GroentenFruit Bureau de kans voor transparantie tussen producent en zijn product.
Nuttige informatie en lekkere ideeën
Veggipedia brengt sinds de introductie in 2009 de consumenten op de leukste en lekkerste culinaire ideeën. Veel consumenten beschikken niet of niet meer over de basiskennis van groenten en fruit. Veggipedia geeft informatie over de herkomst, de verkrijgbaarheid, de bereidingswijze, de voedingswaarden en de vele toepassingen. Ook wordt informatie aangeboden over de teelt, oogst en allerlei productweetjes in de rubriek Product van de week. Een groeiend aantal consumenten abonneert zich op de gratis nieuwsbrief die regelmatig gemaild wordt. Ook deze verleidt de consument met actuele en aantrekkelijke informatie om de dagelijkse portie van 2 ons groenten en 2 keer fruit te eten.
GroentenFruit Bureau
GroentenFruit Bureau is het marketingcommunicatiebureau voor en namens de Nederlandse groente- en fruitsector. Met gerichte campagnes in binnen- en buitenland wordt het imago van groenten en fruit versterkt en de consumptie ervan bevordert. GroentenFruit Bureau wil een concrete bijdrage leveren aan de volksgezondheid door het stimuleren van de consumptie van de dagelijkse aanbeveling 2x2 ('2 ons groenten en 2 keer fruit).