Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Supermarkten en fabrikanten slaan handen ineen

Supermarkten en fabrikanten trekken gezamenlijk ten strijde tegen lege schappen. Ze komen vanaf deze week regelmatig bijeen om over het hardnekkige problemen te praten. “Gemiddeld telt een supermarkt 5 tot 8 procent lege schappen, en dat is gewoon te veel. Dat moet beter kunnen”, aldus Frits van den Bos van GS1 in de Levensmiddelenkrant.

GS1 bemiddelt tussen supermarkten en fabrikanten. Lege schappen kunnen verschillende oorzaken hebben: er wordt bijvoorbeeld te laat geleverd door files of er is niet of te laat besteld. Van den Bos: "De consument is grillig. Het is soms gewoon erg moeilijk te voorspellen wat hij zal kopen." Maar door de lege schappen lopen supermarkten en fabrikanten jaarlijks zo'n 200 miljoen euro mis doordat klanten een ander product kopen of zelfs naar een andere winkel gaan.

Bron: Levensmiddelenkrant
Publicatiedatum: