Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
The Greenery enig DPA-lid zonder licentie-overeenkomst GroentenFruitBureau

"Philip Smits: "Vraagtekens bij nut van collectieve campagnes"

Algemeen directeur Philip Smits van The Greenery zet zijn vraagtekens bij het nut van collectieve campagnes, dat blijkt uit het Coforta Magazine dat dit weekend bij relaties op de mat is gevallen. "Misschien dat ze tijdelijk extra aandacht teweeg brengen. Structureel kun je beter aan kwaliteit werken en bedrijven hun eigen marketing laten verzorgen", denkt Smits.


Philip Smits in discussie met Jack Stroeken van het GroentenFruit Bureau

The Greenery is het enige lid van de DPA, de overkoepelende organisatie voor producten, die geen licentieovereenkomst heeft ondertekend met het GroentenFruit Bureau om producten in het buitenland te promoten. "Aan een loze kreet 'het Nederlandse product is goed', doet The Greenery niet mee, zonder dat daar een kwaliteitborgingssysteem achter zit", zegt Smits.

"Het is een pittige discussie, maar we blijven bij ons standpunt. Eerst kwaliteit, dan pas communiceren over de herkomst. De klant laat zich niet meer misleiden. De impact van kwaliteit op de consumptie wordt nog te veel onderschat. Kunnen we die kwaliteitsslag maken, dan zal de consumptie toenemen."

Bron: Coforta Magazine
Publicatiedatum: