Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Auchan opent kassavrije supermarkten

Eerste online supermarkt geopend in Egypte
De bedrijven Knockmart Food Industries en Jumia Egypt zijn een samenwerkingsverband aangegaan voor de lancering van Jumia Fresh. Jumia Fresh moet de grootste online supermarkt van Egypte worden. Knockmart wil via het partnerschap het eigen bedrijf uitbreiden met versproducten als groenten en fruit. (egyptindependent.com)

Nieuw-Zeeland: Countdown introduceert app voor click & collect
Het Nieuw-Zeelandse Countdown heeft een nieuwe app gelanceerd voor zijn online afhaalservice. Via de app kunnen consumenten makkelijker boodschappen bestellen om deze later af te halen en wordt ook de bedrijfsvoering beter gestroomlijnd. De app is in Nieuw-Zeeland de eerste in zijn soort en is nu al 3.600 keer gedownload. (igd)

Auchan opent kassavrije supermarkten in China
Auchan gaat voor het einde van het jaar enkele honderden supermarkten in China openen, waarbij er geen sprake meer is van kassarijen. De winkels onder het merk Auchan Minute laten consumenten via WeChat in de winkel inloggen. Bij de ingang wordt een code gescand die de deuren opent en bijhoudt wat er wordt gekocht in de verder volledig geautomatiseerde winkel. (chinadaily.com.cn)

Australië: Woolworths verbetert site voor leveranciers
Woolworths heeft de website voor leveranciers verbeterd. Via de nieuwe site kunnen telers en andere leveranciers vragen stellen, documenten oproepen en updates ontvangen over de supermarktketen. De nieuwe site is onderdeel van het streven van Woolworths om de relaties met leveranciers te verbeteren. (igd)

Canada: Farm Boy gaat 12 winkels openen in Toronto
De supermarktketen Farm Boy wil verder uitbreiden in de regio van Ontario door tot nieuwe twaalf winkels te openen in Toronto. In de herfst moet nog de vierentwintigste winkel van de keten in deze stad in bedrijf gaan. Mede-CEO Jeff York heeft in een interview met The Globe aangegeven dat zijn bedrijf werkt aan tien tot twaalf leasecontracten, waarmee het netwerk van Farm Boy in de omgeving van Toronto uitgebreid zou kunnen worden tot maximaal 50 vestigingen. Farm Boy breidt de laatste tijd in rap tempo uit. De keten heeft in 2016 een kleiner winkelformat voor stadsgebieden geïntroduceerd, dat op dit moment wordt getest in de wijk Westboro in Ottawa. (canadiangrocer.com

VS: Bristol Farms lanceert nieuw winkelconcept
Bristol Farms opent op 11 november zijn eerste winkel onder het nieuwe Mulholland-concept. Het is voor het eerst in 35 jaar dat Bristol Farms een nieuw winkelformat introduceert. Binnen de winkel is alle kleur afkomstig van de voedingsmiddelen zelf. Elke andere kleur in de vormgeving is bedoeld om direct de productcategorieën aan te geven. (theshelbyreport.com)

VS: Price Chopper en Market 32 werken samen met Instacart
Price Chopper en Market 32 Supermarkets zijn een partnerschap aangegaan met de thuisbezorgplatform Instacart. Hierdoor breiden beide ketens hun online bereik uit. (groceryheadquarters.com)
Publicatiedatum: