Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Online bestelde aankopen ophalen

Lidl België opent drie afhaalpunten

Supermarktketen Lidl installeert in drie winkels een afhaalpunt voor bestellingen geplaatst via de webshop. De consumenten kunnen voortaan hun onlineaankopen (non-foodproducten) afhalen in de winkels van Evere, Hamme en Ekeren. Bij elke onlinebestelling die wordt afgehaald op een afhaalpunt ontvangt de klant een korting van 20 procent op winkelaankopen van groenten en fruit. Na een periode van een jaar wordt het project geëvalueerd. 


Een van de afhaalpunten van Lidl.

Isabelle Colbrandt, woordvoerster van Lidl België : "We hebben gekozen voor een eenvoudige, snelle en efficiënte afleveringsmethode. Nadat de klant zijn bestelling heeft doorgegeven en afgerekend op lidl-shop.be, ontvangt hij een bestelnummer. Bij aankomst van de bestelling wordt hij verwittigd via e-mail. Daarna hoeft de klant enkel de reservatiecode van zijn bestelling voor te leggen aan de terminal van het afhaalpunt." 

De supermarktketen heeft gekozen voor het Cubee-lockersysteem voor de afhaling van de bestellingen. Deze samenwerking biedt de klanten ook de mogelijkheid om pakjes te verzenden of te ontvangen via een webshop van andere leveranciers. Het is ook de bedoeling om bestellingen geplaatst via de online Lidl-Shop af te leveren in andere Cubee-afhaalpunten. 

De praktijk
De Cubee-afhaalpunten bevinden zich op de parking bij de winkels van Ekeren en Hamme en in de inkom van de winkel in Evere. Ze bestaan alle drie uit 58 lockers en zijn geschikt voor de opslag van 90% van de artikels aangeboden op de online Lidl-Shop. De bestellingen kunnen worden afgehaald tijdens de openingsuren van de winkels. De Lidl webshop biedt een exclusieve selectie non-foodproducten tegen voordeelprijzen zoals keukengerei, kleding, tuinartikelen of wijn. Wat de leveringstermijn (48 uur) en de verzendkosten ( 2,99 euro per levering) betreft, gelden dezelfde voorwaarden als voor de webshop. De klant recupereert de verzendkosten via een korting van 20 procent op fruit en groenten in de winkel. 

Online- en offlineverkoopkanalen vullen elkaar aan
Isabelle Colbrandt: "Lidl wenst in de eerste plaats zijn supermarktnetwerk uit te bouwen met afhaalpunten. De webshop, de afhaalpunten en de Lidl-winkels moeten elkaar aanvullen."

Testfase van 1 jaar
Vanaf 9 oktober kunnen de bestellingen geplaatst via de online Lidl-shop worden afgeleverd op de afhaalpunten van de winkels. Isabelle Colbrandt: "We hebben dit initiatief uitgewerkt om een jaar lang de bijkomende service voor ons cliënteel uit te testen. Zo kunnen onze klanten in Evere, Hamme en Ekeren alvast wennen aan dit systeem van afhaalpunten, daarna zullen we het verder uitwerken op basis van hun feedback."

Bron: Lidl
Publicatiedatum: