Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuw bij Dirafrost: fruitpuree in een knijpfles

"Mango en blauwe bessen groeiers in diepvriesfruit"

Tholen - In de diepvriessector staat Dirafrost vooral bekend als rodevruchtenspecialist. "Aardbeien en frambozen vormen een groot aandeel van het volume. Opvallende groeiers in de laatste jaren zijn mango en blauwe bessen. Dat is vergelijkbaar met de versmarkt. Door de invloed van de gezondheidstrend worden deze fruitsoorten vaak in recepten gebruikt", vertelt Liesbeth Buffels, verantwoordelijke voor marketing en communicatie.



Groei in smoothies

Ze ziet een enorme groei in smoothies. "Diepvriesfruit is erg handig voor smoothies: het koelt ook meteen je drankje. Trending zijn de combinaties van groenten en fruit. Dirafrost biedt diepvriesfruitmixen voor smoothies, zowel voor het foodservice kanaal als voor retail. Voor de retail gingen we vorig jaar van start met een nieuw merk Smooth Fruit, met als doel: een makkelijk, snel, gezond én betaalbaar ontbijt of tussendoortje voor de consument in een leuk formaat. Meer Fun in de Freezer. Diepvriesfruit kan dringend wat goede PR gebruiken. Voordelen van diepvriesfruit zijn het gebruiksgemak en de zachtere prijs dan vers. Daarnaast zit het boordevol vitaminen, omdat het zeer snel na de oogst ingevroren wordt." Ook duurzaamheid is een trend. "Retailers vragen hier de nodige certificaten en audits voor, waarmee we aantonen dat ons fruit op ecologisch, economisch en sociaal verantwoorde wijze geteeld en verwerkt wordt."



De afnemers van Dirafrost zijn te verdelen in drie marktsegmenten. "Dit zijn de horeca- en bakkerijgroothandel, foodindustrie en retail. Geografisch is onze grootste markt nog steeds Europa. We leveren aan Frankrijk, Duitsland, Nederland, Spanje en het VK. Voor groei kijken we vooral naar export buiten Europa." 



Dirafrost
Dirafrost werd in 1988 opgericht als familiebedrijf in Herk-de-Stad, in het hart van de Limburgse fruitstreek in België en werd in 2004 lid van het Oostenrijkse voedingsconcern Agrana, wereldwijd actief met 54 fabrieken in 26 landen. Haar producten zijn IQF fruit, IQF fruitmixen, fruitpurees, fruitcoulis en fruitmixen voor smoothies. "Wij produceren zowel onder ons eigen merk, DIRA, als onder private label. Sinds vorig jaar hebben we er ook een nieuw merk bij in ons portfolio: www.beartender.be, een gamma fruitpuree zonder suiker in een handige knijpfles, voor bartenders.

Voor meer informatie:
Liesbeth Buffels
Dirafrost Frozen Fruit Industry nv
Klaverbladstraat 11
3560 Lummen, Belgium
T: +32 (0) 13 55 02 90
E: l.buffels@dirafrost.be
W: www.dirafrost.com