Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bananas of Guadeloupe & Martinique

Bananenleverancier benadrukt Franse herkomst

Het bedrijf Bananas of Guadeloupe & Martinique wil zich onderscheiden van de concurrentie met het nieuwe merk 'The French Banana'. Tot nu toe werden de Bananen van Guadeloupe & Martinique onverpakt verkocht waardoor zij ten prooi vielen aan prijzenslagen en depersonalisatie. Depersonalisatie is een groot probleem voor de bananencategorie en zorgt ervoor dat consumenten geen uitgesproken keuze voor een product kunnen maken. 'The French Banana' geeft uitdrukking aan onze Franse identiteit en de kwaliteit waar wij voor staan."

Economie
Het bedrijf neemt een belangrijke plaats in binnen de Franse economie en biedt indirect en direct werk aan 10.000 mensen. Jaarlijks vermarkten 650 telers 260.000 ton bananen. Vanwege de productiestijging heeft de regering een lijndienst gecreëerd waarlangs 75% van het zeetransport tussen de Caraïbische eilanden en Frankrijk plaats vindt zodat Frankrijk verzekerd is van een constante aanvoer.



Ondanks het vochtige klimaat wat het ontstaan van ziekten en plagen in de hand werkt, is Bananas of Guadeloupe & Martinque er in geslaagd marktleider op de Franse markt te blijven.

"Op onze eilanden levert de bananenteelt 80% van de landbouwbanen op. Dit illustreert het belang van de sector voor de sociale omstandigheden op de eilanden."

Duurzame en verantwoordelijke landbouw 
Bananas of Guadeloupe & Martinique geeft blijk van zijn duurzaamheidsdoelstellingen door het Sustainable Banana Plan 2. In de eerste fase van dit plan staat de innovatie binnen de sector centraal door de oprichting van een Technologisch Instituut (2008) en de samenwerking met CIRAD (Internationaal Instituut voor landbouwonderzoek).




De tweede fase van het plan is onder andere gericht op het behoud van banen. Met behulp van de regering zal de productie met zo'n 30% vergroot worden. Verder zullen startende en kleinschalige telers steun krijgen en worden de arbeidsomstandigheden verder verbeterd.

Publicatiedatum: