Jumbo breidt bezorgservice verder uit
Max Verstappen
Frits van Eerd, CEO van Jumbo: "In onze nieuwe tv-commercial laten we met een knipoog zien dat we zo snel mogelijk bezorgen. Max Verstappen rijdt met zijn Formule 1-racewagen bij Jumbo-familie Frank en Maike voor om hun online bestelde boodschappen thuis af te leveren. Jumbo is al jarenlang betrokken bij Max. We herkennen ons in zijn winnaarsmentaliteit en zijn drive om elke dag beter te worden. We zijn er dan ook trots op dat Max weer een hoofdrol wil spelen in onze commercial."
Omnichannel-strategie
De uitbreiding van de online bestelservice is onderdeel van de omnichannel-strategie van Jumbo. "Klanten doen op allerlei manieren hun boodschappen. Vaak ga je naar de supermarkt om de hoek. Soms laat je je inspireren in een Foodmarkt met verskeukens en soms kies je ervoor je boodschappen online te doen. Door de uitbreiding van de Jumbo Bezorgservice kunnen we bij steeds meer klanten in Nederland de dagelijkse boodschappen tot in de keuken thuisbezorgen", vertelt Van Eerd. Naar verwachting groeit het aantal bestellingen dat via Jumbo.com of de Jumbo app wordt geplaatst dit jaar verder. Jumbo breidt dit najaar het e-fulfilmentcentrum in Den Bosch verder uit - van 12.500 m² naar 36.700 m² - om straks tot 50.000 bestellingen per week te kunnen verwerken.
Online aanbod
Thuisbezorgen wordt georganiseerd vanuit de Pick Up Points bij de lokale supermarkten. Wie 's avonds online bestelt, krijgt de volgende dag de boodschappen thuis afgeleverd. Jumbo heeft online het breedste supermarktassortiment met ruim 22.000 unieke artikelen. Online vindt men meer producten dan in de winkel. Ook de Jumbo jaar- en seizoensaanbiedingen die klanten kennen uit de fysieke winkels gelden op Jumbo.com en in de Jumbo app. Versproducten zijn online ook te bestellen, zelfs ingevroren vers brood kan aan het winkelwagentje worden toegevoegd.
Kosteloos thuisbezorgd
Thuisbezorgen via Jumbo.com is kosteloos als de klant online een geselecteerd actieproduct bestelt. Tot 18 oktober is de bezorging gratis bij de aanschaf van een 4-pack Red Bull. De boodschappen worden thuisbezorgd in een tijdvak van drie uur. De kosten voor het afhalen van boodschappen bij een Pick Up Point variëren van 1,95 euro tot 3,50 euro, afhankelijk van het tijdstip waarop de boodschappen worden afgehaald.Over Jumbo SupermarktenJumbo telt momenteel zo'n 580 winkels, waaronder drie Foodmarkten. Ook zijn er ruim 285 Pick Up Points waar klanten hun online bestellingen kunnen ophalen en bezorgt de supermarktketen boodschappen aan huis.
Bron: Jumbo