La Place sterktste horecamerk
Hendrik Beerda Brand Consultancy heeft het Horeca Merkenonderzoek 2016 gepresenteerd. In het onderzoek wordt de reputatie van de 50 grootste consumentenmerken in foodservice gemeten. Daarin staat het onlangs door Jumbo overgenomen La Place bovenaan. De nummers twee en drie op de reputatielijst zijn McDonald's en Van der Valk.
De Top-10 sterkste horecamerken van Nederland in 2016:
La Place
McDonald's
Van der Valk
Starbucks
Burger King
Subway
Thuisbezorgd.nl
Domino's Pizza
Délifrance
KFC
Sterkste horecamerk La Place kan zich meten met moedermerk Jumbo
Bijna iedere Nederlander kent de naam La Place. Met name op waardering en vertrouwdheid scoort het merk hoog onder consumenten. Een vergelijking met merkenonderzoek in de retailsector onderstreept de kracht van het La Place merk. Het voormalige horecamerk van V&D is vrijwel even sterk als het nieuwe moedermerk Jumbo. Op de eerste pijlers van merkkracht, bekendheid en waardering, scoren moeder en dochter gelijk. Alleen op de derde krachtpijler, binding, doet Jumbo het beter dankzij de hogere bezoekfrequentie aan de supermarkten.
Bron: Hendrik Beerda Consultancy