Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

AH zet in op foodservice en big data

Albert Heijn aast op de tientallen winkeltjes die de NS wil afstoten. Verder zegt Albert Heijn directeur Wouter Kolk in het Financieel Dagblad groeimogelijkheden te zien bij bedrijven, instellingen, universiteiten en langs de snelwegen. "We kunnen bijvoorbeeld de rol van het bedrijfsrestaurant overnemen", licht Kolk toe. Hij wijst erop dat er al AH to go's zijn op onder meer het hoofdkantoor van Ahold-dochter Bol.com, op Schiphol en bij het ziekenhuis AMC. De plannen met AH to go zijn volgens Kolk de reden dat Ahold niet heeft geboden op de La Place-restaurants.

Verder gaat de retailer in toenemende mate gebruik maken van klantgegevens. "We weten uit het koopgedrag vrij nauwkeurig wat Nederland eet", zegt Rutger Anema van Albert Heijn tegen De Ondernemer. "Meer dan de helft van onze klanten vindt het wekelijks moeilijk iets uit te kiezen om te gaan eten. Daardoor wordt ook veel vaker dan een paar jaar geleden met een recept gekookt in plaats vanuit de losse hand."

Besluitloze supermarktklanten kunnen zich permanent onderdompelen in wat de grootste supermarkt van Nederland hun aan de hand doet. Of dat nu via de Bonusaanbiedingen is, de recepten in huismedium Allerhande of sinds vorig jaar met de maaltijdbox.

Dus wil Albert Heijn steeds meer ontzorgen. Worden traditionele magnetronmaaltijden gewantrouwd? Dan liggen er dagverse kant-en-klaarmaaltijden in dezelfde koeling. Of wordt er in de winkel zelf gekookt, zoals bij de sushibars in de grotere vestigingen van Albert Heijn.

Bron: De Ondernemer/Financieele Dagblad
Publicatiedatum: