AH zet in op foodservice en big data
Verder gaat de retailer in toenemende mate gebruik maken van klantgegevens. "We weten uit het koopgedrag vrij nauwkeurig wat Nederland eet", zegt Rutger Anema van Albert Heijn tegen De Ondernemer. "Meer dan de helft van onze klanten vindt het wekelijks moeilijk iets uit te kiezen om te gaan eten. Daardoor wordt ook veel vaker dan een paar jaar geleden met een recept gekookt in plaats vanuit de losse hand."
Besluitloze supermarktklanten kunnen zich permanent onderdompelen in wat de grootste supermarkt van Nederland hun aan de hand doet. Of dat nu via de Bonusaanbiedingen is, de recepten in huismedium Allerhande of sinds vorig jaar met de maaltijdbox.
Dus wil Albert Heijn steeds meer ontzorgen. Worden traditionele magnetronmaaltijden gewantrouwd? Dan liggen er dagverse kant-en-klaarmaaltijden in dezelfde koeling. Of wordt er in de winkel zelf gekookt, zoals bij de sushibars in de grotere vestigingen van Albert Heijn.
Bron: De Ondernemer/Financieele Dagblad