'Fruitness, enjoy it!'-campagne bestaat tien jaar

Het door de Europese Unie en de Italiaanse overheid gecofinancierde project 'Fruitness, enjoy it!' van het CSO (Centro Servizi Ortofrutticoli) heeft het doel om de fruitconsumptie van jongvolwassenen in Groot-Brittannië, Polen, Denemarken, Zweden en Duitsland te bevorderen. Het project gaat in januari haar tiende jaar in. Voor januari staat er een intensieve reclamecampagne rondom de peer gepland, één van de fruitsoorten die in het middelpunt van het project staan. De peer zal het onderwerp van een kostelijke roadshow zijn, die naar Hannover, Göttingen, Münster en Essen komt.

Van 12 tot en met 16 januari zullen op meer dan 70 strategische plaatsen - meestal in binnensteden en winkelcentra - posters te zien zijn die reclame maken voor de Abate Fétel, de koningin onder de peren. Om de reclamecampagne nog doeltreffender te maken, zullen daarnaast talrijke 'Fruitness, enjoy it!'-promotors op de drukste plaatsen in de vier bezochte steden staan die hier fruit uitdelen, antwoord geven op de vragen van geïnteresseerde consumenten en vooral uitnodigen om het ras Abate Fétel te proeven.

De peer is één van de meest geliefde fruitsoorten in de Europese Unie. Tot de belangrijkste productielanden binnen de EU horen Italië (723.000 ton), Spanje (377.000), België (347.000) en Nederland (327.000). De oogstprognose voor 2015 in de EU bedraagt in totaal 2.343.000 ton, waaronder 334.000 ton van het ras Abate Fétel.

Meer informatie is te vinden op: www.fruitness.eu


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven