Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Daten met VLAM's 'Patat d'Amour'

Na de snelle Boem Patat-recepten voor studenten en de 'Patatti Incognito' voor Belgen serveert VLAM dit najaar de 'Patat d' Amour'. Dit nieuwe thema is er voor wie iets lekkers op tafel wil toveren voor zijn of haar (toekomstig) lief. Vanaf 26 oktober loopt de aardappelcampagne op tv en op diverse online kanalen.

Thuis in elke keuken
VLAM zet elk najaar de aardappel in de kijker wanneer de nieuwe inlandse aardappelen volop in de winkel liggen. De huidige campagne kan rekenen op Europese cofinanciering en loopt onder de slogan 'De aardappel. Thuis in elke keuken.' Die verwijst naar het feit dat de aardappel zo veelzijdig is dat hij perfect in te passen is in elke eetcultuur en geschikt is voor elk moment.
Drie spotjes leggen de focus op doelgroepen, die minder vaak aardappelen op het menu zetten. Zo ging de campagne drie jaar geleden van start met de 'Boem Patat'-spot, die zich vooral naar studenten richtte. Een schot in de roos, want de spot sleepte meteen enkele awards met bijhorend prijzengeld in de wacht. Vorig jaar kwam er het luik 'Patatti Incognito' bij om Belgen te inspireren met aangepaste aardappelreceptjes. Dit jaar sluit de driejarige campagne af met de 'Patat d'Amour'. Hiermee mikken we vooral op singles, gezien ook zij geen grootverbruikers van verse aardappelen zijn. Jonge singles kochten volgens het GfK-panel immers slechts 16,6 kg aardappelen, tegenover de 25,1 kg van een gemiddelde Belg. Het nieuwe spotje ton toont dat indruk maken met aardappelgerechtjes perfect kan en dat je er zelfs geen sterrenchef voor moet zijn. Het is dit najaar te zien vanaf 26 oktober op zowat alle Vlaamse zenders.



Digitaal en viraal
VLAM voorziet dit jaar ook nieuwe filmpjes die enkel digitaal verspreid worden, o.a. via Facebook en YouTube. Omdat grappige filmpjes vaak gedeeld worden met vrienden en zo een viraal effect creëren, wordt voor de digitale kanalen nog meer ingezet op humor. Zo zal een levensgrote aardappel in verschillende gekke situaties terechtkomen en zichzelf promoten.

Kookboekjes
Inspireren om écht aan de slag te gaan, gaat natuurlijk het best met aardappelrecepten. Daarom verwijzen alle spotjes steeds naar www.aardappel.be, waar een hele reeks nieuwe recepten toegevoegd wordt. Als afsluiter van de campagne brengt VLAM in het voorjaar 2016 een kookboekje uit met een mix van snelle en makkelijke aardappelrecepten en met uiteraard enkele typische 'Patat d'Amour' gerechtjes in de kijker.

Meer informatie:
VLAM
Leen Guffens
T: +32 2 552 80 75
E: leen.guffens@vlam.be


Publicatiedatum: