Nederlander bespaart vooral in de winkel
Online gebruiken zij vooral vergelijkingssites (8%) en kortingsbonnen (7%). Verder kopen zij grootverpakkingen (7%) en wordt er onderhandeld over de prijs (4%). Er is een klein verschil tussen de favoriete bespaarmethodes van moeders en vaders. Moeders kopen liever in bulk en vaders hebben een voorkeur voor onderhandelen. Zo blijkt uit het Bespaaronderzoek van vouchercloud.nl.
Met een kortingsbon naar een restaurant
Een groot deel van de Nederlanders maakt gebruikt van kortingscodes, kortingsbonnen of coupons. Maar liefst 87% geeft aan wel eens een kortingscode of coupon gebruikt te hebben. 55% van hen maakt er maandelijks gebruik van. 26 procent wekelijks en 2% trekt zelfs dagelijks een coupon uit zijn portemonnee. Het verzilveren van kortingsbonnen is de normaalste zaak van de wereld. Slechts 12% van de Nederlanders voelt zich anders behandeld bij het gebruik van een kortingsbon. Echter, 48% voelt zich even welkom en 40% is een andere behandeling niet eens opgevallen. Iets meer dan de helft van de ondervraagden vindt de partner zelfs een held wanneer hij/zij met een kortingsbon afrekent in een restaurant.
Nederlanders gebruiken massaal spaarkaarten
Veel Nederlanders hebben op z'n minst één spaarkaart, maar liefst 93%. Ongeveer de helft van de respondenten heeft twee tot vier spaarkaarten van de favoriete ketens. De meeste mannen hebben twee spaarkaarten in hun bezit (23%), de meeste vrouwen tellen vier spaarkaarten in hun portemonnee (18%). Nederlanders betalen, hoe dan ook, liever niet teveel. 81% van de Nederlanders zegt nog steeds coupons uit te knippen en kortingsbonnen te gebruiken wanneer zij miljonair zijn.
Bron: Brisk Magazine