Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Erik-Jan Thur, Marni Fruit:

"Consument moet mogelijkheden mispels nog ontdekken"

Tholen - Marni Fruit is gestart met het Spaanse mispelseizoen. "We werken elk jaar met mispels, vooral voor de Nederlandse markt. Met name mensen van Turkse en Marokkaanse komaf zijn goed bekend met de mispels", vertelt Erik-Jan Thur. "Door de jaren heen komt er wel wat meer vraag, maar er is geen sprake van een explosieve groei. Het gros van de consumenten heeft de mogelijkheden van de mispel nog niet ontdekt. Ook voor restaurants zouden de mogelijkheden enorm zijn. Zo kun je er ook jam en likeur van maken."



De Spaanse mispels worden zowel in het Valencia-gebied als rond Malaga geteeld. "Wij werken met diverse merken. Ruchey is er daar één van. Dit merk kun je zien als de 'Coca Cola' onder de mispels. Ruchey heeft een iets ander ras dan in het zuiden wordt geteeld en deze smaak wordt in de markt beter gewaardeerd", vertelt de importeur.



De uitdrukking 'zo rot als een mispel' doet volgens Erik-Jan goed recht aan het product. "Hoe rijper de mispel wordt, hoe beter hij te eten is. Natuurlijk heeft iedereen het liefste product zonder schilschade, maar dat bestaat bij mispels haast niet. Daarom is het prijsverschil met klasse II ook niet zo groot als bij andere klasse II-producten."

Voor meer informatie:
Marni Fruit BV
Gebroken Meeldijk 52
2991 VD Barendrecht
ej@marnifruit.nl
www.marnifruit.com