Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Chiquita lanceert nieuwe reclamecampagne

Chiquita lanceert in maart een nieuwe reclamecampagne in zes Europese markten. De campagne bestaat onder andere uit een tv-commercial. Andrew Biles, CEO: "De 'Just Smile' tv-campagne is gebaseerd op uitgebreid onderzoek en gebaseerd op onze grappige en speelse positie. We bouwen voort op de emotionele vermogen van het merk."



Tussen maart en september is de tv-commercial te zien in Nederland, Belgiƫ, Finland, Zweden, Duitsland en Zwitserland. In combinatie met andere media zal de advertentie gemiddeld 137 miljoen keer gezien worden en 8 tot 14 keer 75-85% van de doelgroep bereiken. Overige uitingen zijn te vinden in drukwerk, retail, internet en social media om het bereik zo groot mogelijk te krijgen. "Alle tests wijzen er op dat de campagne, gesteund door eens stevige investering van onze nieuwe eigenaar, het merk Chiquita als meest geliefde bananenmerk zal verstevigen," aldus Andrew Biles.



Daarnaast worden 600 miljoen Chiquita bananen uitgerust met Minions stickers, een nieuwe animatiefilm van Universal, die vanaf juni in de bioscoop draait. Ook worden er vakanties naar New York en Londen verloot en worden online spelletjes ingezet.

Het centrum van de campagne blijft de tv-commercial, die ontwikkeld is door reclamebureau Armando Testa. "Alles komt samen in de commercial: de banaan, de vriendelijke Miss Chiquita, de grappige blauwe sticker en het Chiquitalied," vertelt Michele Mariani, Executive Creative Director.