Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tsjechië: Kaufland populairste retailer

Kaufland is de populairste winkelketen op de Tsjechische markt volgens de resultaten van het laatst gepubliceerde Incoma Shopping Monitor rapport. 

Het laatste overzicht van Incoma GfK bevestigt de dominante positie van de hypermarkten Albert, Globus, Interspar, Kaufland en Tesco op de Tsjechische retailmarkt. Voor zo'n 47 % van de huishoudens zijn ze de belangrijkste winkels. 

De discounters Lidl en Penny Market handhaven de 2e positie: 24 % van de huishoudens. De populariteit van supermarkten Albert, Billa, Tesco is opnieuw gedaald: 16 %. Volgens het Incomarapport prefereert 13 % van de Tsjechische huishoudens de kleinere winkels.

Het oorspronkelijk Duitse Kaufland, de populairste keten in Tsjechië, is voor 23 % van de huishoudens de belangrijkste winkel. Penny Market blijft op 2 staan, gekozen door 14 % van de huishoudens. Tesco staat op de derde plaats met 13 %. Albert staat op plaats 4 met 12%. De top-5 wordt gesloten met Lidl: 9 %.

De belangrijkste redenen om een winkel te kiezen als de belangrijkste, zijn toegankelijkheid, assortiment, speciale aanbiedingen en het prijsniveau van artikelen in het algemeen, zegt het rapport. Tsjechische hypermarktklanten benadrukken het grote aanbod. Discounterklanten kicken op dprijsniveaus in het algemeen. Supermarkten worden vooral gekozen vanwege toegankelijkheid. Kleine winkels krijgen de voorkeur vanwege bovengemiddeld hulpvaardig personeel en snelle kassabehandeling, concludeert het Incomarapport.

Publicatiedatum: