Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl wint 4,3% marktaandeel in Noord-Ierland

De Duitse supermarktketen Lidl heeft veel nieuwe klanten aangetrokken in Noord-Ierland en haar omzetcijfers zien stijgen met 13%. Lidl's succes is ten koste van de grotere supermarktketens, die momenteel in een prijzenoorlogen verwikkeld zijn. Lidl's marktaandeel is gestegen van 3,8% naar 4,3% volgens het onderzoeksbureau Kantar Worldpanel.

De grootste supermarktketen in Noord-Ierland, Tesco, heeft haar marktaandeel zien dalen van 35,9% naar 35.3%. Sainsbury's heeft ook een marktaandeel verloren van 0,2%. Asda, een dochteronderneming van Walmart, is wel gegroeid in het afgelopen jaar en heeft momenteel 17,1% marktaandeel: 2,5% meer dan vorig jaar
Publicatiedatum: