Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Leclerc opent 500ste drive

Eind vorige maand opende de Franse retailer Leclerc haar 500ste drive in Saint Etienne. Het systeem heeft een aandeel van 3,9% in de voedingsmiddelenmarkt. Lecrec Drive heeft 44% van de markt in handen. Het gezamenlijk marktaandeel van Leclerc, Auchan, en Chronodrive komt uit rond de 78%.

In de drives wordt meer gezocht naar een herkenbare identiteit in borden en codering. De komende twee jaar wordt 80% van de drives geüpgraded. Het concept wordt verder ontwikkeld met onder andere een langzaam roterende stelling, waardoor 30 bestellingen tegelijk klaargemaakt kunnen worden. Daarnaast wordt er getest met de Google Glass. Ook andere strategieën worden onderzocht om het concept in stadscentra en grote steden te introduceren.

Dit jaar openden 140 drives de deuren, maar de verwachting is dat het aantal nieuwe drives in 2015 zal dalen.
Publicatiedatum: