Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

“Pitloze watermeloenen gaan gewone meloenen op den duur vervangen”

Het moet nog zomer worden, maar het Spaanse seizoen voor watermeloenen is al van start gegaan – 20 dagen eerder dan gebruikelijk. Natuurlijk moeten de tempe-raturen in de rest van Europa nog wel gaan stijgen om de consumptie te laten toenemen, zegt ook José Enrique Moreno, voorzitter van Grupo AGF, dat dit jaar zo'n 70.000 ton hoopt af te zetten.




Grupo AGF bezit ongeveer 1800 hectare in elf provincies aan de Middellandse Zee, voornamelijk in de open velden en kassen van Almeria, Granada, Alicante, Valencia, Tarragona, Balearen en Huesca. Productie in Senegal stelt de onderneming in staat ook buiten het seizoen, van februari tot oktober, markten van consistente kwaliteit te voorzien.

Met het Fashion label introduceerde Grupo AGF de zwarte pitloze watermeloen in Europa en zette daarmee een opmerkelijke pitloze trend in gang. Gewone meloenen hebben maar liefst 60% marktaandeel moeten prijsgeven aan de pitloze variant. "Pitloze watermeloenen gaan gewone meloenen op den duur helemaal vervangen," stelt Enrique Moreno zelfs.

60% van alle Fashion-watermeloenen worden verkocht in Spanje en de resterende 40% worden voornamelijk geëxporteerd naar Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Engeland, Ierland, Scandinavië en Italië. "Op dit moment beletten de omstandigheden tijdens vervoer ons de toegang tot verder gelegen markten, hoewel Grupo Fashion werkt aan nieuwe projecten op dit gebied," legt Moreno uit.

IceBox, een nieuw concept voor kleine huishoudens
Om aan nieuwe consumptiegewoonten tegemoet te komen, kwam Grupo AGF onlangs met de IceBox, een kleinere watermeloen, met kalibers tussen de 6 en 7 (2 kg-2.5 kg), gekenmerkt door een uniforme zoetheid en licht verteerbare micropitjes.



Meer informatie:
Grupo AGF
Edificio de la Alcoholera
Pol.Ind. La Azucarera
04770 Adra, Almeria. Spain
T: +34 699136452
www.grupoagf.es
info@grupoagf.es


Publicatiedatum: