Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Heerlijke Aspergetijd' van start bij ZON

"Epicentrum asperge terug naar Zuidoost-Nederland"

Tholen - Zuidoost-Nederland terug op de kaart zetten als epicentrum van de asperges, daar is ZON fruit & vegetables flink mee aan de slag. Dat werd duidelijk op de opening van het aspergeseizoen van ZON, gisteren in Roermond. "We zijn Nederlands marktleider qua aanbod, maar we willen ook marktleider zijn als het gaat om de vraag van de klant", aldus ZON-directeur Gerjo Scheringa.



Gerjo Scheringa van ZON fruit & vegetables


Restaurant One in Roermond


Marije Vogelzang over verbindingen met en door eten


Heerlijke Aspergetijd
Fooddesigner Marije Vogelzang vertelt over bijzondere verbindingen met eten terwijl drie sterrenchefs asperge-amuses bereiden in het Roermondse toprestaurant One. Het moge duidelijk zijn: ZON fruit & vegetables viert het begin van het aspergeseizoen ('Heerlijke Aspergetijd') uitgebreid. Daar is een reden voor, vertelt ZON-directeur Gerjo Scheringa. "Toen we ons opnieuw zijn gaan positioneren, zijn we niet alleen marktgerichter en flexibeler gaan werken, ook hebben we besloten de asperges meer aandacht te geven. Asperges zijn ZON en zijn Limburg, maar toch hebben we de afgelopen jaren met lede ogen aan moeten zien hoe het epicentrum van de asperges meer en meer in Barendrecht leek te liggen. Wij brengen het terug naar waar het hoort: in Zuidoost-Nederland." ZON fruit & vegetables is met ruim 100 telers en een areaal van 700 hectare asperges marktleider in Nederland.








Theo Bovens, commissaris van de Koning in Limburg, heeft als streven dit seizoen meer dan 21 keer asperges te eten




Geschild gemak
Met een Amsterdamse buurvrouw als voorbeeld legt Scheringa uit waar de knelpunten, maar ook de kansen voor de aspergeafzet liggen. "Zij weet dat asperges een klassiek en culinair product zijn, maar denkt ook dat ze bewerkelijk zijn." Met productconcepten als geschilde asperges wil ZON ook deze consument meer en vaker asperges laten eten. "Consumenten gaan voor gemak. Ze eten vaker thuis en verwennen zichzelf graag. Daar passen geschilde asperges bij", verklaart Scheringa. Belangrijk daarbij is dat de geschilde asperges altijd van topkwaliteit moeten zijn. "Als ze een keer tegenvallen voor een consument, zal hij denken dat het aan de geschilde asperges ligt. Dat moeten we absoluut voorkomen." Andere concepten zijn onder andere wokasperges en magnetronasperges. Daarnaast informeert ZON middels een promotiecampagne (social media en www.aspergetijd.nl) informatie over het assortiment.






Toasten op het nieuwe seizoen


Theo Bovens, commissaris van de Koning in Limburg, met de drie chefkoks: Edwin Soumang, Rene Brienen en Paul Pollux


Ben Silvermeer van Nunhems,



Jan Muurmans (Teboza) Bart Boumans (Hanos Venlo), Robert Dijkstra (Hanos) en Henk Verwoerd (Hanos)


Wil Teeuwen (Teboza) Ben Silvermeer (Nunhems) en Roger Lenders (Lenders preiplanten)


Ook Michiel Geraedts van ZON toast op het nieuwe seizoen


Bart Boumans en Robert Dijkstra, nu met Rick Mengers (ZON) in het midden







Gerjo Scheringa met Dick Pouwels (HAS hogeschool)

Voor meer informatie over verkoop van asperges via ZON fruit & vegetables: Rick Mengers (077-323 9540 en 06-51454210) of rick.mengers@zon-business.com.